خلاصة:
دنیای فروش هر روز پیچیده تر و پر رقابت تر میشود. این موضوع باعث شده که بحث عملکرد فروش یکی از مباحث داغ این حوزه باشد بویژه در فروش سازمانی این موضوع بسیار حادتر است. هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین مشتری مداری و فروش محوری بر عملکرد فروش مطالعه موردی شرکت دیجی کالا میباشد و از حیث روش تحقیق به صورت توصیفی تحلیلی - و به صورت پیمایشی میباشد. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان شرکت دیجی کالا در شهر تهران میباشد، روش نمونه گیری در این تحقیق به صورت تصادفی ساده میباشد که با توجه استانداردهای فرمول کوکران تعداد 150 نفر به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شدهاست. ابزار تحقیق پرسشنامه استاندارد در طیف لیکرت 5 گزینه میباشد که میزان آلفای کرونباخ به دست آمده نشان از پایایی مناسب ابزار داشته است و همچنین روایی ابزار توسط اساتید مورد نظر تایید گشتهاست، نتایج تحقیق نشان دهنده آن است که مشتری مداری و فروش محوری بر عملکرد فروش تاثیر معناداری را داشته است.