خلاصة:
بازی وارسازی یک رویکرد ابتکاری است که هدف آن افزایش تعامل و انگیزه کاربران و ارائه تجارب پایدار است. این رویکرد اخیراً بهطور گستردهای فراگیر شده است و رویکردی است که در بسیاری از زمینهها مورداستفاده قرار میگیرد. مقاله حاضر با هدف بررسی تأثیر بازی وارسازی بر یادگیری، شناسایی عناصر مهم در بازی وارسازی و رویکرد طراحی و ترکیب عناصر انجامگرفته است. این مقاله از یک مرور سیستماتیک استفاده می کند که در آن از تحلیل اسناد و محتوا استفادهشده است. بر اساس یافته های این تحقیق در پژوهشهای موردبررسی اثرگذاری این رویکرد بر روی یادگیری مثبت گزارششده است و همچنین عناصر مورداستفاده در بیشتر پژوهش ها یکسان است که مهمترین آنها شامل بازخورد، امتیاز، زمان، رده بندی، رقابت، مشارکت، نوار پیشرفت، نشان، پاداش، چالش، راهنما، سیگنال هشداردهنده و مأموریت می باشند. در زمینه طراحی و ترکیب این عناصر بر تلفیق عناصر تأکید شده است، بدین معنی که استفاده از عناصر محدود در بازی وارسازی اثر مثبتی نخواهد داشت و بهتر است از مجموعه ای از این عناصر در طراحی بازی وارسازی استفاده شود.
Gamification is an innovative approach that aims to increase user interaction and motivation and provide sustainable experiences. This approach has recently become widespread and is an approach that is used in many fields. The present article has been conducted with the aim of investigating the effect of gamification on learning, identifying important elements in gamification, and the design and composition approach of the elements. This article uses a systematic review that uses document and content analysis. Based on the findings of this study in research studies, the effect of this approach on learning has been reported positive and also the elements used in most studies are the same, the most important of which include feedback, score, time, ranking, competition, participation, progress bar, badge, Rewards, challenges, guides, warning signals, and missions. In the field of design and composition of these elements, a comprehensive view is emphasized, which means that the use of limited elements in the game of warfare will not have a positive effect, and it is better to use a set of these elements in the design of the game of warfare.
ملخص الجهاز:
مقاله حاضر با هدف بررسي تأثير بازي وارسازي بر يادگيري، شناسايي عناصر مهم در بازيوارسازي و رويکرد طراحي و ترکيب عناصر انجام گرفته است .
بر اساس يافته هاي اين تحقيق در پژوهش هاي بررسي شده (١٠ مقاله ) اثرگذاري اين تکنيک بر روي يادگيري مثبت گزارش شده است و همچنين عناصر بازيوارسازي مورداستفاده در بيشتر پژوهش ها يکسان است که مهم ترين آن ها شامل بازخورد، امتياز، زمان ، رده بندي، رقابت ، مشارکت ، نوار پيشرفت ، نشان ، پاداش ، چالش ، راهنما، سيگنال هشداردهنده و مأموريت ميباشند.
بازيوارسازي، يک رويکرد طراحي به منظور کاربست عناصر بازي در زمينه هاي مختلف است ؛ اين امر سبب ميشود که تجربيات مرتبط با بازيها براي پشتيباني از فعاليت ها و رفتارهاي مختلف مورداستفاده قرار گيرد (هتوري و حمري ٤، ٢٠١٧) به طوريکه از زمان گسترش آن در اوايل سال ٢٠١٠، همچنان به عنوان موضوعي جذاب در صنعت و آموزش موردتوجه قرارگرفته است .
Taspinar,Schmidt,& Schuhbauer 3.
Zimmerling, Höllig, Sander & Welpe 3.
Tsay, Kofinas & Luo 5.
De-Marcos, Domínguez, Navarrete, & Pagés 7.
در اين پژوهش محققان به دنبال يافتن پاسخ به سوالات اصلي تحقيق : بازيوارسازي په تأثيري بر يادگيري دارد؟ کدام عناصر بازي بيشتر مورد توجه قرار گرفته اند؟ و نحوه طراحي بازي وارسازي به چه شکلي انجام گرفته است ؟، مراحل زير را اجرا نموده اند.
Education for sustainable development through business simulation games: An exploratory study of sustainability gamification and its effects on students' learning outcomes.
The gamification of learning and instruction: game-based methods and strategies for training and education.