ملخص الجهاز:
ارتباطات بازاریابی در بسیاری از کتب بازاریابی امر تبلیغات و پیشبرد به شکل فرایندی ارتباطی تعریف شده است که از طریق آن میتوان بین تولیدکننده و مصرفکننده ارتباط برقرار نمود و به این ترتیب اموری مانند اطلاع رسانی و ترغیب مصرفکننده نسبت به خرید کالا که از مهمترین اهداف پیشبرد است،حاصل گردد.
در واقع شرکتهایی وجود دارند که میلیون ها دلار بر روی رسانهها خرج میکنند و باز هم نمیتوانند اثر ثابت پیامهای اولیهشان را به فراتر از&%23406DATG234G% نام مارک تجاریشان برسانند[21]به همین جهت، ارتباطات یکپارچه بازاریابی به عنوان یک فلسفه عمده بازاریابی،یا امید اثربخشی و کارایی بیشتر در فعالیتهای ارتباطات بازاریابی،در پاسخ به این محیط پویا و متغیر مطرح شده است.
این دیدگاه باعث شد در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990،بسیاری از شرکتها نیاز به یکپارچهسازی استراتژیک ابزارهای تبلیغاتی را درک کنند و شروع به حرکت به سوی فرآیند ارتباطات یکپارچه بازاریابی نمایند که شامل هماهنگی تمامی عناصر مختلف ترفیعاتی و سایر فعالیتهای بازاریابی میشود که با مشتریان یک شرکت ارتباط برقرار میسازند.
یافتههای پژوهش ارتباطات بازاریابی،یک مفهوم برنامهریزی است که در قالب برنامه جامع ارتباطی،نقشهای استراتژیک انواع ابزارهای ارتباطی همانند تبلیغات ،روابط عمومی،فروش شخصی،پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم را مورد ارزیابی قرار میدهد .
به این منظور جهت دستیابی به هدف این تحقیق که طراحی یک برنامه ارتباطات اثربخش است به بررسی عناصر آمیخته ارتباطی پرداختیم و فرضیه های فرعی را برمبنای این موضوعات طراحی کردیم که براساس نتایج به دست آمده با استفاده از آزمون میانگین یک جامعه )t( ،برنامه ارتباطی بازاریابی این فرضیهها،هم از دیدگاه مشتریان و هم از دیدگاه کارشناسان بانک توسعه تعاون مورد بررسی قرار گرفت.