Abstract:
پژوهش حاضر با هدف تبیین نقش خودرهبری و خودمدیریتی بر سرمایههای انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است. روش پژوهش، توصیفی- همبستگی و روش تحلیل از نوع مدلیابی معادلات ساختاری است. حجم نمونه با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده، 306 نفر انتخاب شد. برای جمعآوری دادهها، از پرسشنامة خودرهبری و خودمدیریتی ابیلی و مزاری (1393) با پایایی 94/0 و پرسشنامة سرمایههای انسانی نادری (1390) با پایایی 95/0 استفاده شد. نتایج نشان داد خودرهبری، خودمدیریتی و سرمایههای انسانی کارکنان، بالاتر از حد متوسطاند و خودرهبری (49/0r=) و خودمدیریتی (48/0r=) با سرمایههای انسانی کارکنان رابطۀ مثبت و معنادار (p
Machine summary:
برای تحقق این هدف ، ضروری است به ایـن سـؤال پاسـخ داده شـود کـه آیـا خودرهبری و خودمدیریتی کارکنان بر سرمایه های انسانی آنان تأثیرگذار بوده است .
Self-regulation پیشینة تجربی پژوهش های انجام شده دربارة رویکردهای نوین توسعة سرمایه های انسانی از جمله خودتوسعه ای ، خودمدیریتی ، خودرهبری و خودراهبری یادگیری محدودند و به تازگی به آنها و با بلوغ سازمان هـا و کارکنان آنها توجه شده است .
از این رو، چارچوب پژوهش به شکل ٢ ترسیم و براساس آن ، مدل های آماری تفکیک شـده در قالب فرضیه های زیر بررسی شد: تجسم عملکرد موفق دانش تمرکز بر پاداش خودمشاهده گری خودرهبری مهارت طبیعی خودهدفگذاری سرمایه های راهبردهای رفتارمحور تخصص انسانی خودمدیریتی خودگفت وگویی مهارت های فراشناختی خودراهنمایی شایستگی های عاطفی - ارتباطی خودارزیابی شکل ٢.
نتایج نشان داد خودرهبری ، خودمدیریتی و سرمایه های انسانی کارکنان ، بالاتر از حد متوسـط است .
, Explanation role of employees's human capital of higher education centers on their tendency to organizational innovation (Case: University of Birjand).
Journal of Accounting and Auditing Reviews, School of Management of University of Tehran, 12(39): 49-62.
Network management, organizational learning, information systems and human capital development.
Role of self-development skills in improving classic management functions and performance Indexes of school administrators.
Explanation the Role of Self-Development Skills in Improving Classic Management Functionsand Performance Indexes of School Administrators.
, The study on the relationship between self-development meta-qualities, Knowledge and basic information and performance of manager (Case: principle schools of Ray-City).