Abstract:
بازاریابی عصبی به منزله رویکرد جدیدی است که در آن مغز مشتریان به دقت مورد ارزیابی قرار می گیرد تا کارکرد آن مشخص شده و چگونگی شکل گیری رفتارها شبیه سازی شود . اثر برنامه های تبلیغاتی خاص و نشان های تجاری محصولات بر ما ، از نقطه نظر شناختی و عاطفی ، بوسیله توجه و وابستگی های عاطفی ما نسبت به آنها اندازه گیری می شود . این مقاله ادبیات مرتبط با بازاریابی عصبی ، ابزار و روش های خاص آن را مورد بررسی قرار داده است . با توجه به اینکه بازاریابی عصبی از روش ها و تکنیک های خاص علوم اعصاب منبعث شده است ، تکنیک های رایج در این روش نشان دهنده گذر از بازاریابی سنتی است که در آن از طریق گروه های تمرکز ، مشاهده ، بررسی مستقیم و مصاحبه رفتار مصرف کننده مورد بررسی قرار می گیرد . در این روش سعی بر آن است که از طریق فعالیت های الکترونیکی و متابولیکی مغز ، ابعاد جدیدی از رفتار مصرف کننده نسبت به محرک های بازاریابی درک شود .
Machine summary:
بازاریابی عصبی همچنین با استفاده از آزمون انجمن ضمنی و دیگر ابزارهای بیومتریک ، روش ها و تکنیک هایی مانند ردیابی چشمی ، اندازه گیری واکنش روانشناختی ، اندازه گیری واکنش الکترودرمال ، ضربان قلب و تعداد تنفس رفتار مصرف کننده را در هنگام خرید مورد بررسی قرار می دهد .
بررسی علوم اعصاب مصرف کننده به طور فزاینده در حال تبدیل شدن به یک رشته مورد علاقه برای محققان و فعالان فعالیت های تجاری می باشد زیرا این علم نسبت به روش های سنتی بازاریابی ، اطلاعات بهتری را برای آن ها فراهم می نماید .
قصد خرید به عنوان نتیجه اثر بخشی محرک های بازاریابی ظاهر می شود و ثابت شده است که به اندازه کافی برای تولید این قصد قانع کننده باشد .
اندازه گیری کامل فعالیت های امواج مغزی که در قشای خارجی مغز ظهور می نماید ، برای درک شیوه هایی که مغز به محرک های مختلف پاسخ می دهد ضروری می باشد.
الکتروانسفالوگرام : در این روش با استفاده از الکترود قرار داده شده بر روی جمجمه ، جریانهای امواج مغزی اندازه گیری و تغییرات جریان زیستی مغز ضبط می شود .
یکی دیگر از روش های مخصوص بازاریابی عصبی اندازه گیری پویایی چشم می باشد در حال حاضر ، این کار با استفاده از ردیابی چشم انجام می شود .
این یکی از رویکردهای پیچیده می باشد و شانس این را دارد که به طور دقیق تر و قابل توجهی پاسخ شناختی و عاطفی مصرف کننده را نسبت به محرک های بازاریابی جذب نماید .
The Contributions of Neuromarketing in Marketing Research.