Abstract:
هدف پژوهش حاضر بررسی میزان خود کارآمدی در مسیر پیشرفت شغلی کارکنان با استفاده از تئوری مجموعه های راف می باشد. این پژوهش از نوع کاربردی بوده و جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان مخابرات غرب مازندران بوده است که با رجوع به جدول مورگان ، حجم نمونه 111 نفر تعیین گردید، ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه می باشد. ضریب پایایی آن به روش آلفای کرنباخ بیشتر از 0.7 می باشد. در این بررسی میزان خود کارآمدی در مسیر پیشرفت شغلی کارکنان با استفاده از پنج مولفه ی: ارزیابی مناسب از خود، جمع آوری اطلاعات شغلی، انتخاب هدف، طرح ریزی و برنامه ریزی برای آینده و حل مساله سنجش شده است. به منظور تجزیه وتحلیل دادهها از تئوری مجموعه های راف استفاده شده است. بدین منظور پس از تشکیل جداول تصمیم استاندارد شده در مرحله بعد موارد سازگار و ناسازگار مشخص شدند و پس از آن جداول تقلیل تشکیل گردید. در نهایت نتایج به طور کلی نشان داد که اگر میزان عوامل جمع آوری اطلاعات شغلی و انتخاب هدف در در سطح کمی باشد، آنگاه میزان خود کارآمدی در مسیر پیشرفت شغلی کارکنان هم در سطح کمی خواهد بود. همچنین نتایج نشان داد که عامل طرح ریزی و برنامه ریزی برای آینده در سطح متوسط باعث افزایش میزان خود کارآمدی در مسیر پیشرفت شغلی کارکنان خواهد شد. و علاوه بر این اگر میزان عوامل ارزیابی مناسب از خود و حل مساله زیاد باشد، آنگاه میزان خود کارآمدی در مسیر پیشرفت شغلی کارکنان هم در سطح زیادی خواهد بود.
Machine summary:
همچنین با توجه به مجموعه می توان بیان کرد که در بین پاسخگویان ذکر شده در این مجموعه افرادی هستند که بیان می کنند احتمالا میزان خود کارآمدی در مسیر پیشرفت شغلی کارکنان در سطح کم بوده و عوامل موثر بر میزان خود کارآمدی در مسیر پیشرفت شغلی کارکنان هم احتمالا در سطح کم می باشد.
2. با توجه به مجموعه می توان بیان کرد که پاسخگویان ذکر شده در این مجموعه کاملا مطمئن هستند که میزان خود کارآمدی در مسیر پیشرفت شغلی کارکنان در سطح متوسط بوده و عوامل موثر بر میزان خود کارآمدی در مسیر پیشرفت شغلی کارکنان هم در سطح متوسط می باشد.
از سوی دیگر با توجه به مجموعه می توان اظهار کرد که در بین پاسخگویان ذکر شده در این مجموعه افرادی هستند که بیان می کنند احتمالا میزان خود کارآمدی در مسیر پیشرفت شغلی کارکنان در سطح متوسطی بوده و عوامل موثر بر میزان خود کارآمدی در مسیر پیشرفت شغلی کارکنان هم احتمالا در سطح متوسط می باشد.
جدول 9: جدول تصمیم d= خود کارآمدی مسیر پیشرفت شغلی a5=حل مساله a4= طرح ریزی و برنامه ریزی برای آینده a3= انتخاب هدف a2= جمع آوری اطلاعات a1= ارزیابی U 3 3 3 3 3 3 X1 2 2 2 2 2 2 X2 1 1 1 1 1 1 X3 3 3 3 3 1 2 X4 2 3 2 2 1 1 X5 1 3 1 1 1 3 X6 2 2 1 2 2 3 X7 3 1 3 3 2 1 X9 قوانین تصمیم جدول7: قواعد تصمیم گیری IF a1=1,a2=1,a3=1,a4=1,a5=1 THEN Result=1 IF a1=3,a2=1,a3=1,a4=1,a5=3 THEN Result=1 IF a1=2,a2=2,a3=2,a4=2,a5=2 THEN Result=2 IF a1=1,a2=1,a3=2,a4=2,a5=3 THEN Result=2 IF a1=3,a2=2,a3=2,a4=1,a5=2 THEN Result=2 IF a1=3,a2=3,a3=3,a4=3,a5=3 THEN Result=3 IF a1=2,a2=1,a3=3,a4=3,a5=3 THEN Result=3 با توجه به تقلیل داده ها و همچنین جدول تقلیل می توانیم توصیفی از d=1 را به وسیله قید a2=1 داشته باشیم که تقلیل کننده ارزشی نامیده می شود.