Abstract:
هدف از پژوهش حاضر در راستای دستیابی به استراتژیهای مطلوب با استفاده از مدل تجزیه و تحلیل SWOT برای شرکت وارد کننده انحصاری رنو فرانسه " نگین خودرو "در ایران می باشد. که از روش، توصیفی، همبستگی میباشد. افراد جامعه پژوهش شامل مدیران و معاونین و کارشناسان و کارمندان شرکت (170نفر)که بعنوان نمونه در نظر گرفته شده اند. روایی و پایایی ابزار تحقیق محاسبه گردید. یافته ها نشان داد که شرکت رنو در شرایطی است که می تواند با کمک استراتژیهای مورد نظر،به بهره برداری از فرصتها در جهت کاهش ضعفها و تهدیدات بپردازد. وطبق یافته های آماری مشخص گردید که استراتژی WO1 با رتبه 1 بیشترین و استراتژی WO2 با رتبه 14 کمترین اهمیت را دارد.
The objective of this study was to achieve a desirable strategic using SWOT analysis model for Exclusive
importer of Renault France “Negin Khodro” in Iran. This was a descriptive-correlational study. The population
of study consisted of managers, assistants, experts and employees of company (170 subjects) as sample. Validity
and reliability of the tool was calculated. According to findings, Renault company can take advantages of
opportunities to reduce weaknesses and threats using intended strategies. According to statistical findings,
strategy of WO1 with score 1 and strategy of WO2 with score 14 had respectively highest and lowest priority.
Machine summary:
تحلیل برنامه استراتژیک شرکت نگین خودرو و تعیین استراتژی های مطلوب با استفاده از مدل SWOT عبدالرضا امیرتاش1* ، فرانک فرزانه2 ، فریده اشرف گنجویی3 1استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز- تهران – ایران 18-1 2 دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک – گروه مدیریت بازرگانی- کارشناسی ارشد- تهران – ایران 3دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز- تهران – ایران چکیده: هدف از پژوهش حاضر در راستای دستیابی به استراتژیهای مطلوب با استفاده از مدل تجزیه و تحلیل SWOT برای شرکت وارد کننده انحصاری رنو فرانسه " نگین خودرو "در ایران می باشد.
برنامههای عملیاتی وچارچوبهای مناسب اجرائی: بررسی تحقیقات داخلی جهت شناسایی متغیرهای مورد نیاز در علاقه مندیهای افراد ایرانی مختلف در انتخاب خودرو، طراحی پرسشنامه و میزان رضایتمندی مشتریان فعلی شرکت، طبیعتا حضور یک بخش تحقیق و توسعه توانمند، یا یک سیستم جذب نیروهای دانشگاهی و تحقیقاتی جهت همکاری در این طرح امری الزامی است.
عنوان استراتژی: گسترش مزیتهای رقابتی شرکت برنامههای عملیاتی و چارچوبهای مناسب اجرائی: وضعیت شرکت نگین خودرو در ماتریس عوامل داخلی و خارجی که در موقعیت حفظ و نگهداری قرار دارد بهترین معیار برای پذیرش صحت استراتژی انتخابی شرکت است؛ برای دستیابی به نتایج این استراتژی لازم است سازمان با انجام یک BenchMarking با صنایع مدرن، به صورت کامل نسبت به عارضه یابی سخت (کامل و جامع) برای رسیدن به اهدافش به ویژه در زمینه کیفیت و نحوه خدمات رسانی اقدام نماید.