Abstract:
هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر اعتماد بر رفتارهای ناشی از سردرگمی مصرفکننده در خصوص برندهای مواد غذایی در فروشگاههای زنجیرهای رفاه مشهد است. این پژوهش از منظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت توصیفی -پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش مشتریان فروشگاههای رفاه شهر مشهد است که با روش نمونهگیری تصادفی ساده و بر اساس 5-10 برابر تعداد گویهها (5 برابر) 150 پرسشنامه جمعآوری شده است. برای سنجش روایی از نظر خبرگان و به منظور سنجش پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آن 94% برآورد شده است. تحلیل دادهها با تکنیک مدلیابی معادلات ساختاری و با نرمافزار 3PLS انجام شده است. نتایج نشاندهندة تأثیر سردرگمی مصرفکننده بر نیاز به ثبات قیمت، نیاز به برند، نیاز به اطلاعات، نیاز به سادگی خرید، نیاز به تضمین کیفیت و نیاز به قوانین دولتی بوده است. همچنین نقش تعدیلگر اعتماد بر رابطة بین سردرگمی مصرفکننده با رفتارهای غیر از خرید، نیاز به ثبات قیمت، نیاز به تضمین کیفیت و نیاز به قوانین دولتی تأیید شده است. سردرگمی بر رفتارهای غیر از خرید تأثیر معناداری نداشته است. اعتماد بر رابطة بین سردرگمی بر نیاز به برند، نیاز به اطلاعات و نیاز به سادگی در خرید تأثیر معناداری نگذاشته است.
Machine summary:
Consequences of Consumer’s Confusion, Examining the Role of Moderating Trust (Case Study: Food Brands) Fahimeh Rahbardar1, Masoomeh Arabshahi 2, Omid Behboodi 3 1- Department of Management, Faculty of Management and Accounting, Imam Reza International University, Mashhad, Iran fahimeh.
com چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر اعتماد بر رفتارهای ناشی از سردرگمی مصرفکننده در خصوص برندهای مواد غذایی در فروشگاههای زنجیرهای رفاه مشهد است.
در یک عبارت کلیدی میتوان سردرگمی را چن Kremer & Viot Tjiptono Turnbull Cheng Chieh Lu & Gursoy Walsh کرد: تجارب مصرفکننده و ناراحتیهای ذهنی و عدم اطمینان رفتاری که از طریق قضاوت نادرست، فرایند خطاهای اطلاعاتی و تصورات غلط مرتبط با خدمت و محصول بهدست آمده است و این برداشتها بر ارزیابی مصرفکننده از محصول و خدمت تأثیر میگذارد (کاسابو 1 ، 2015).
قوانین دولتی Need for Quality Certification Stephens & Joseph Need for Simplicity in Shopping Valacich Verhagen & Van Dolen Xiao & Nicholson Burke Wolfinbarger Lama Need for Govern Regulation بزرگتری بستگی دارند که شرکتها داخل آن عمل میکنند؛ اینها شامل محیط قانونگذاری مثل قوانین حفاظتی سهامدارند.
اعتماد مصرفکننده برندهای مواد غذایی به برند، رابطة بین سردرگمی و نیاز به اطلاعات مصرفکنندگان در فروشگاههای زنجیرهای رفاه در مشهد را تعدیل میکند.
اعتماد مصرفکننده برندهای مواد غذایی به برند، رابطة بین سردرگمی و نیاز به گواهیهای کیفیت مصرفکنندگان در فروشگاههای زنجیرهای رفاه در مشهد را تعدیل میکند.
اعتماد مصرفکننده برندهای مواد غذایی به برند، رابطة بین سردرگمی و نیاز به سادگی خرید مصرفکنندگان در فروشگاههای زنجیرهای رفاه در مشهد را تعدیل میکند.