Abstract:
ﺑﺮﻧﺪﻫﺎی ورزﺷﯽ ﻧﻘﺶ ﻣﺤﻮری در رﻓﺘﺎر ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪه اﯾﻔﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ و اﯾﺠﺎد رواﺑﻂ ﻗﺪرﺗﻤﻨﺪ ﺑﯿﻦ ﻣﺸﺘﺮی و ﺑﺮﻧﺪﻫﺎی ﻣﻨﺘﺨﺐ آن ﻫﺎ، ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺷﮕﺮﻓﯽ ﺑﺮ رﻓﺘﺎر ﻣﺸﺘﺮی و ﺗﺮﺟﯿﺞ ﺑﺮﻧﺪ دارد. ﻫﺪف اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮ وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎی ﺑﺮﻧﺪ ﺷﺨﺼﯽ ﺳﺘﺎره ﻫﺎی ورزﺷﯽ ﺑﺮ ﻋﺸﻖ ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺪ در ﺑﯿﻦ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﻣﺤﺼﻮﻻت ورزﺷﯽ ﺑﺮﻧﺪ ﺟﻬﺎﻧﯽ اﺳﺖ. ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف ﮐﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻈﺮ ﺷﯿﻮهی ﮔﺮدآوری اﻃﻼﻋﺎت ﺗﺤﻘﯿﻖ، ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ- ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ اﺳﺖ. و ﺑﻪ ﺻﻮرت ﭘﯿﻤﺎﯾﺸﯽ اﻧﺠﺎم ﻣﯽ ﺷﻮد. اﻓﺮاد ﻣﻮردﻣﻄﺎﻟﻌﻪ، ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺑﺮﻧﺪﻫﺎی ورزﺷﯽ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﯾﮏ و آدﯾﺪاس ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺟﻤﻊ آوری اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮردﻧﻈﺮ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ از ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﺎﯾﻪ ژوآ و ﻫﻤﮑﺎران )2020( اﺳﺘﺨﺮاج و در اﺧﺘﯿﺎر ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﻗﺮار ﺧﻮاﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ. ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪه از ﺗﮑﻨﯿﮏ ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺣﺎﮐﯽ از آن ﺑﻮد ﮐﻪ ﺟﺬاﺑﯿﺖ ﺑﺮﻧﺪ ﺷﺨﺼﯽ ﯾﮏ ﺳﺘﺎره ورزﺷﯽ ﺑﺮ ﻋﺸﻖ ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺪ ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﯽ داری دارد. ﺗﺨﺼﺺ ﺑﺮﻧﺪ ﺷﺨﺼﯽ ﯾﮏ ﺳﺘﺎره ورزﺷﯽ ﺑﺮ ﻋﺸﻖ ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺪ ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﯽ داری دارد ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮﻧﺪ ﺷﺨﺼﯽ ﯾﮏ ﺳﺘﺎره ورزﺷﯽ ﺑﺮ ﻋﺸﻖ ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺪ ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﯽ داری دارد. ﺟﺬاﺑﯿﺖ ﺑﺮﻧﺪ ﺷﺨﺼﯽ ﯾﮏ ﺳﺘﺎره ورزﺷﯽ ﺑﺮ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻣﺤﺼﻮل ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﯽ داری دارد. ﺗﺨﺼﺺ ﺑﺮﻧﺪ ﺷﺨﺼﯽ ﯾﮏ ﺳﺘﺎره ورزﺷﯽ ﺑﺮ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻣﺤﺼﻮل ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﯽ داری دارد. ﺗﺨﺼﺺ ﺑﺮﻧﺪ ﺷﺨﺼﯽ ﯾﮏ ﺳﺘﺎره ورزﺷﯽ ﺑﺮ ﺷﻬﺮوﻧﺪی ﺑﺮﻧﺪ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﯽ داری دارد. ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮﻧﺪ ﺷﺨﺼﯽ ﯾﮏ ﺳﺘﺎره ورزﺷﯽ ﺑﺮ ﺷﻬﺮوﻧﺪی ﺑﺮﻧﺪ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﯽ داری دارد. ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻣﺤﺼﻮل ﺑﺮ ﻋﺸﻖ ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺪ ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﯽ داری دارد. ﺷﻬﺮوﻧﺪی ﺑﺮﻧﺪ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﺮ ﻋﺸﻖ ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺪ ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﯽ داری دارد.
Machine summary:
با استفاده از برند شخصی میشل جوردن، نایک حتی لوگوی "اسووش" 17 خودش را از روی این کفشها برداشت و آیکون شخصی جوردن را به عنوان هویت اصلی برند Santomier sports stars McDonald Yao Ming Cristiano Ronaldo Kobe Bryant Abeza Malhotra Carroll and Ahuvia Kohli Rindova match-up theory Till and Busler Nike Michael Jordan Jumpman swoosh مشخص کرد.
علاوه بر این این تحقیق برند شخصی شخصیتهای معروف ورزشی را به عنوان استراتژی برندس Shepherd Burnett Strizhakova Self-value BGBC Dimed & Joulyana Xiaohua & Songling Sassenberg ستاره ورزشی مدنظر قرار میدهد که به راحتی به رسمیت شناخته میشوند و میتوانند یک تداعی برند ایجاد کند.
The results obtained from the structural equation technique showed that the attractiveness of a sports star's personal brand has a positive and significant effect on consumers' brand love.
The personal brand expertise of a sports star has a positive and significant effect on consumer brand love.
The fitness of a sports star's personal brand has a positive and significant effect on consumer brand love.
The attractiveness of a sports star's personal brand has a positive and significant effect on product quality.
The personal brand expertise of a sports star has a positive and significant effect on product quality.
The personal brand expertise of a sports star has a positive and significant effect on global brand citizenship.
The fitness of a sports star's personal brand has a positive and significant effect on global brand citizenship.