Abstract:
تاثیر استراتژیهای بازاریابی اجتماعی بر وفاداری به برند با نقش میانجی اعتماد به برند میباشد این پژوهش کاربردی و از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان شرکت در شهر مشهد به تعداد 150 نفر و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 108 نفر تعیین گردید. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه بازاریابی رسانههای اجتماعی محقق ساخته استفاده شد که روایی پرسشنامه توسط متخصصین و پایایی پرسشنامه به کمک ضریب آلفا کرونباخ 81/0 تایید شد و برای تحلیل دادهها از نرمافزار PLS استفاده شد. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد استراتژیهای بازاریابی اجتماعی بر روی وفاداری به برند با در نظر گرفتن نقش میانجی اعتماد به برند اثرگذار است.
This research is the effect of social marketing strategies on brand loyalty with the mediator role of brand trust. This research type is applied and correlational. The statistical population of the study was 150 employees in the city of Mashhad and the sample size was determined 108 people, using Morgan table. A researcher-made social media marketing questionnaire was used for data collection. The validity of the questionnaire was confirmed by experts and the reliability of the questionnaire was confirmed by Cronbach's alpha coefficient by 0.81.PLS software was used for data analysis. The results of the research showed that social marketing strategies affect brand loyalty by considering the mediator role of brand trust.
Machine summary:
نتایج حاصل از تحقیق نشان داد استراتژیهای بازاریابی اجتماعی بر روی وفاداری به برند با در نظر گرفتن نقش میانجی اعتماد به برند اثرگذار است.
نتایج مطالعه نشان داد که وفاداری برند مشتریان موقعی تأثیر مثبت دارد که 1) رقابتهای مناسبی را ارائه دهد 2) مفاهیم مربوطه را ارائه دهد 3) مفاهیم شناختهشدهای را ارائه دهد 4) در رسانههای مختلفی ظاهر شود و کاربردهایی را در محیط اجتماعی پیشنهاد کند؛ که از طریق نرمافزار SPSS 17 تحلیلشده است.
نتایج حاصل از تحقیق نشان داد بازاریابی رسانههای اجتماعی بر اعتماد به برند و وفاداری به برند اثرگذار میباشد و اعتماد به برند بر وفاداری مشتری اثرگذار Colby Süleyman Tatar1& Erdog˘mus کلر 1 (2015) پژوهشی با عنوان بازاریابی اجتماعی و سلامت رفتار انجام دادند.
با توجه به اینکه مقدار ضریب معناداري (آماره t) برای دو متغیر پژوهش بیشتر از 96/1 میباشد بنابراین فرضیه تحقیق با عنوان استراتژیهای بازاریابی اجتماعی بر روی وفاداری به برند با در نظر گرفتن نقش میانجیگرانه اعتماد به برند اثرگذار است، تایید می گردد.
نتایج هدف این پژوهش تأثیر استراتژیهای بازاریابی اجتماعی بر روی وفاداری به برند با در نظر گرفتن نقش میانجیگرانه اعتماد به برند بود.
نتایج حاصل از تحقیق نشان داد اعتمادبرندنقش میانجی بین اثرگذاری بازاریابی اجتماعی بر وفاداری مشتری دارد.
” Principle of Service Marketing and Management, Prentice Hall, New Jersey.
Süleyman Can Yıldırır, (2016),THE IMPACTS OF SOCIAL MARKETING APPLICATIONS ON CUSTOMER’S BEHAVIOR AND CUSTOMER LOYALTY, International Journal of Economics, Commerce and Management, United Kingdom Vol. IV, Issue 5, May 2016 40.
Keywords: Social Media Marketing, Brand Loyalty, Brand Trust