Abstract:
هدف اصلی پژوهش شناسایی ابعاد و مولفههای آموزش زبان مبتنی بر هویت حرفهای است. بخش کیفی در دو گام به شناسایی ابعاد و مولفهها با تکنیک تحلیل مضمون و بخش کمی با تحلیل کیو (روش آمیخته) انجام گرفت. نتایج کیفی برای 20 نفر از خبرگان ارسال گردید. روش کار نمونهگیری هدفمند و گلوله برفی است. نرم افزار بخش کیفی مکس کیودا و بخش کمی SPSS است. پس از جمع آوری نتایج، کارتها توزیع و اندازه کفایت دادهها با استفاده از آزمون کرویت بارتلت و آزمون کیزر-میر- اولکین تایید و استخراج عاملها با استفاده از چرخش واریماکس صورت گرفت. نتایج تحلیل منجر به استخراج 7 بعد: "فلسفه ذهن و یادگیری"؛ "قوه/چرخه یادگیری و زمینه سازی آن"؛ "قوه تفکر و پرورش آن"؛ "نقش مغز در یادگیری"؛ "مکانیسمهای فعال سازی مغز و حافظه"؛ "تبدیل و انتقال چندگانه داده ها"؛ و "الگوها/مدارها و تصاویر عصبی" شناسایی و استخراج گردیدند.
AbstractThe main purpose of this research is to identify the dimensions and components of language teaching based on professional identity. The qualitative part was done in two steps to identify the dimensions and components with the content analysis technique and the quantitative part was done with the Q analysis (mixed method). Qualitative results were sent to 20 experts. The method of work is purposeful sampling and snowball. The software is the quality part of Max Kyoda and the quantitative part is SPSS. After collecting the results, the cards were distributed and the data adequacy size was confirmed using Bartlett sphericity test and Kaiser-Mir-Ulkin test and the factors were extracted using varimax rotation. The results of the analysis lead to the extraction of 7 dimensions: "Philosophy of Mind and Learning"; "Power/cycle of learning and its context"; "Power of thinking and cultivating it"; "Role of the brain in learning"; "Brain and memory activation mechanisms"; "Multiple data conversion and transfer"; and "neural patterns / circuits and images" were identified and extracted.Keywords: professional identity, English language teaching, learning
Machine summary:
احمدي صفا و همکاران (١٣٩٧) در ارزيابي کتاب آموزش زبان انگليسي پايه اول دوره متوسطه اول به اين نتيجه رسيدند که معلمان از طرح و قالب ظاهري کتاب ، فعاليت و تمرين هاي کتاب ، محتواي کتاب به لحاظ ايجاد توازن ميان چهار مهارت زباني ، عملکرد مطالب کمک درسي و راهنماي معلم ، دستور زبان ، واژگان و انواع نقش هاي زباني و ارائه روش تدريس مناسب ، رضايت لازم را ندارند (احمدي صفا و همکاران ،١٣٩٧).
پيشينه تحقيق پلوئي (١٤٠٠) در تحقيق خود با عنوان تعيين تفاوت يادگيري دانشجويان آموزش ديده به روش الگوي مديريت با دانشجويان آموزش ديده به شيوه موجود در تدريس زبان دوم (مطالعه موردي: دانشجويان واحدهاي تهران شمال و علوم و تحقيقات تهران ) انجام شد.
لباف و همکاران (١٣٩٨) در تحقيق خود با عنوان هويت حرفه اي و کيفيت آموزش : بررسي معلمان زبان انگليسي ايراني پرداختند.
در اين تحقيق به شناسايي ابعاد و مؤلفه هاي مهم هويت حرفه اي در فراگرد ياددهي-يادگيري پرداخته شده است ؛ که براي بررسي اين موضوع از روش تحليل کيفي و روش شناسي کيو استفاده گرديد؛ براي بررسي اندازه کفايت مدل از آزمون کرويت بارتلت و آزمون کيزر-مير- اولکين استفاده گرديد و کفايت اندازه نمونه تائيد گرديد.
ir/fa/news//https: ١ 2 Natalie 3 Nestor 4 Frank 5 Smith & Firth 6 KaiserMeyerOlkin 7 Bartlett’s test of sphericity 8 splitting attention