Abstract:
ایجاد زنجیرهی خلق ارزش، برای آن دسته از مشتریان بانکها که سهم قابل توجهی از منابع مالی، فرصت ها و پتانسیلهای موجود در بازارهای مالی از جهت جذب منابع، تخصیص و سرمایهگذاری و انجام فعالیتهای مالی و اقتصادی را به خود اختصاص میدهند، ضروری است. این بخش از مشتریان شامل مشتریان حقوقی و یا به عبارتی شرکتها و موسسات دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی می باشند. هدف این پژوهش طراحی ابزار مناسب جهت تعیین عوامل خلق ارزش و بررسی روایی و پایایی آن می باشد. ابتدا با استفاده از روش گلوله برفی خبرگان، متخصصان کلیدی و مشتریان شرکتی در بانک رفاه استانهای تهران و اصفهان شناسایی شدند، که با توجه به اشباع نظری محققین تعداد ۱۸ نفر مورد مصاحبه قرار گرفتند. سپس با استفاده از نظرات آنها ۶۱ گویه پرسشنامه استخراج شد و با محاسبه نسبت روایی محتوا و شاخص روایی محتوا تعداد گویههای قابل قبول به ۵۱ مورد کاهش یافت و با استفاده از آلفای کرونباخ و ICC پایایی پرسشنامه تایید گردید.
Creating a value creation chain is essential for those bank customers who have a significant share of financial resources, opportunities and potentials in the financial markets to attract resources, allocate and invest and perform financial and economic activities. This segment of customers includes legal customers, or in other words, companies, public, private and semi-private companies. The purpose of this study is to design an appropriate tool to determine value creation factors and evaluate its validity and reliability. First, using the snowball method, experts, key specialists and customers of the company were identified in the Welfare Bank of Tehran and Isfahan provinces, which according to the theoretical saturation of the researchers, 18 people were interviewed. Then, using their opinions, 61 items of the questionnaire were extracted and by calculating the content validity ratio and content validity index, the number of acceptable items was reduced to 51 items and the reliability of the questionnaire was confirmed using Cronbach's alpha and ICC.
Machine summary:
تا چه ميزان براي شرکت ضروري مي باشد؟ حضور متخصصين و کارشناسان علوم بانکي به عنوان مشاور در زمان تصميم گيري و اقدامات سهولت انجام 7 تجربه وتخصص مالي-اعتباري-ارزي شرکت تا چه ميزان ضروري و اثر بخش مي باشد؟ کار دقت و کيفيت ارائه خدمات متناسب با انتظارات و سفارشات تا چه ميزان در انتخاب يک بانک 8 وظيفه اي کيفيت محصول و ايجاد تجربه مثبت مشتري موثر مي باشد؟ احترام به ذينفعان و مشتري محوري در ارتباطات اداري بانک و شرکت را تا چه ميزان در 9 مباني پايه اي استاندارد هاي اخلاقي ايجاد ارتباط موفق و مستمر بانک و مشتري ضروري مي دانيد؟ برخوردهاي مناسب ، شناسايي و گراميداشت مناسبت ها و بزرگداشتها تا چه ميزان در بر قراري 10 فردي پاداش وجذابيت يک ارتباط عاطفي بين بانک و شرکت موثر مي باشد؟ منعطف بودن ضوابط و فرآيندهاي اجرايي و انساني در پاسخگويي و مسئوليت پذيري عوامل سهولت انجام 11 انعطاف پذيري انساني در سيستم بانک تا چه ميزان در حفظ ارتباط آتي با شرکت مؤثر است ؟ کار امکان افتتاح و بهره مندي از انواع حسابهاي پس انداز، جاري و مدت دار ارزي تحت ارزهاي سهولت انجام ١٢ مختلف و غالب بين المللي تا چه ميزان مي تواند در رفع نياز هاي حفظ و نگهداري اسکناس تنوع کار و مراودات ارزي شرکت مؤثر باشد؟ در راستاي ابراز توانمندي هاي مالي شرکت در مذاکرات و معاملات بين المللي، امکان صدور سهولت انجام ١٣ گواهي تمکن رسمي بانک تا چه ميزان مي تواند در تامين خواسته هاي شرکت ضروري و مؤثر پاسخگويي کار مي باشد؟ توانايي بانک در امکان تحويل وجوه حاصل از صادرات بصورت ارز يا خريد و تبديل به ريال با سهولت انجام 14 کاهش ريسک نرخ مناسب تا چه ميزان در تمرکز فعاليت هاي ارزي شرکت نزد بانک ضروري مي باشد؟ کار 89 شماره گويه گويه سطوح ارزش عناصر ارزش در انتخاب بانک به منظور انجام حوالجات ارزي، تبديل ارز، پوشش عمليات ارزي و اعتبارات ١٥ در اختيار داشتن کارگزاران و صرافان متعدد در اکثر کشورها تا چه ميزان براي شرکت اهميت فردي گسترش شبکه دارد؟ در تصميمات متمرکز و ارجاع عمليات واردات توسط شرکت ، تا چه ميزان تسريع در اخذ مجوز سهولت انجام 16 صرفه جويي در زمان تخصيص ارز در اولويت انتخاب بانک عامل مورد نظر مؤثر مي باشد؟ کار امکان صدور کارت اعتباري ارزي از برندهاي معروف بين المللي (همانند مستر کارت ، ويزا سهولت انجام 17 تنوع کارت و ...
101 يادداشت ها: 1 Pechtl 2 Kotler and Bliemel 3 Lusch et al 4 Kurznack et al 5 Almquist 6 Speziale and et al 7 Croasmun and Ostrom 8 Rensis Likert 9 Boone and Boone 10 Waltz et al.