چکیده:
برند یکی از ارزشمن دترین دارایی های هر سازمان است که مدیریت مناسب آن می تواند
راه را برای رسیدن به سهم بیش تر بازار و سودآوری بی شتر در هر صنعتی هموار سازد. در
این راستا، هویت برند که عاملی درون سازمانی و یکی از مهم ترین مباحث حوزه بازاریابی
و برند است، در مطالعات اندکی مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس مطالعه حاضر با
هدف بررسی تاثیر هویت برند بر توسعه وفاداری به برند و ارزش ویژه آن در صنعت مواد
غذایی )محصولات لبنی و فرآورد ههای گوشتی( انجام شده است. این پژوهش جزء مطالعات
پیمایشی بوده و برای جم عآوری داده ها نیز از ابزار پرسش نامه استفاده شده است.
در تحقیق حاضر برند کاله )مربوط به شرکت تولید محصولات لبنی و فرآورد ه های گوشتی کاله( که برند شناخته شد های در سطح ایران است، برای مطالعه انتخاب شد. به این ترتیب، تمام مشتریان محصولات کاله در کلان شهر تهران به عنوان جامعه آماری تحقیق و نمونه ای معادل 476 نفر در نظر گرفته شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها و تا یید نیز از روش استفاده شده است. )CFA( و تحلیل عاملی تا ییدی )SEM( مدل سازی معادلات ساختاری براساس یافته های تحقیق، تاثیر هویت برند بر هر دو مفهوم وفاداری به برند و ارزش ویژه برند در صنعت مواد غذایی تا یید شد.