چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبک زندگی و عوامل موثر بر سبک زندگی با قصد خرید آپارتمان نوساز می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده ها توصیفی - پیمایشی می باشد. جامعة آماری تحقیق دربرگیرندة متقاضیانی است که قصد خرید آپارتمان نوساز در مناطق ٥،٢١ و ٢٢ شهرداری تهران را داشتند، حجم نمونه برابر با ٣٨٤ نفر تعیین گردید و از روش خوشه ای در دسترس برای نمونه گیری استفاده شد. داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری شدند و در نهایت با استفاده از مدل معادلات ساختاری و استفاده از نرم افزار لیزرل فرضیه ها آزمون شدند. در پایان تمامی فرضیات اصلی پژوهش تائید گردید. نتایج حاکی از آن است که رابطه مثبت و معناداری بین سبک زندگی و عوامل خارجی و داخلی موثر بر روی سبک زندگی با قصد خرید آپارتمان نوساز وجود دارد. ضریب بدست آمده نشان می دهند که بین عوامل خارجی و قصد خرید همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. این ضریب برابر با ٠/٤٣ می باشد. بعلاوه ضریب بدست آمده برای رابطه مثبت معنی داری بین عوامل داخلی و قصد خرید برابر با ٠/٥٦ می باشد. ضرایب نشان می دهند که عوامل داخلی نسبت به عوامل خارجی همبستگی قوی تری با قصد خرید دارند. یافته ها نشان داد تمامی عوامل خارجی بر اساس نتایج روی قصد خرید آپارتمان نوساز تاثیر دارند که در این میان تاثیر خانواده و طبقه اجتماعی بیشتر است و در میان عوامل داخلی تاثیر دانش و شخصیت روی قصد خرید آپارتمان نوساز تائید نشد.
The present study aimed to investigate the relationship between lifestyle and risk factors of lifestyle is going to buy a new apartment. The study of the functional purpose of the survey is to collect descriptive data. The statistical community includes applicants who intend to buy a new apartment in Tehran had 5.21 and 22 municipalities, 384 samples were obtained and available for sampling cluster method was used. Data were collected through questionnaires and finally using structural equation models and hypotheses were tested using LISREL software. At the end of the Main Research Hypotheses were confirmed. The Results Suggest that the Positive Relationship between Internal and External Factors Affecting the Lifestyle and Way of life With the Intention of Buying a new Apartment there. Results showed that there is a Positive Significance Relationship between External Factors and Purchase Intention. This is 0.43. In Addition there is a Positive Significance relationship between internal factors and purchase intention too. Is the Correlation Degree 0.56? Based on Results Internal Factors have Stronger relationship than External Factors with Purchase Intention.
خلاصه ماشینی:
"عوامل خارجی فرهنگ خرده فرهنگ خانواده طبقه اجتماعی گروه مرجع جمعیت شناختی ارتباطات بازاریابی فشار زمان H3 رفتار تولیدکننده H1 قصد خریدآپارتمان سبک زندگی H5 عوامل داخلی H4 H2 نیاز احساسات دانش تجربه انگیزه شخصیت شکل ٢- مدل مفهومی تحقیق ؛ (ویدا و کوکلیچ ، ٢٠٠٩) روش شناسی پژوهش از آن جا که در پژوهش حاضر هدف بررسی رابطه سبک زندگی و عوامل موثر بر آن با قصد خرید آپارتمان نوساز است ، پژوهش از نظر هدف کاربردی می باشد و بر اساس جمع آوری داده های مورد نظر در زمره ی پژوهش های توصیفی - پیمایشی است .
2007 کانال غیر شخصی گا گروه اولیه کاتلر،١٣٨٢Luo & James,2012 8 روههی مرجع ٢٣٢٤٧٣ گروه ثانویه کاتلر،١٣٨٢ خبرگان و متخصصان ٢ه١او٠ک٢ی,نsزeوmدaیJگر&انo،Lu٨٥ رفتار تولید خوشنامی و سابقه 9 کنندگان ١٦١٧١٨ تخصص و دانش قابل اطمینان بودن Vida & koklic,2009 انش تخصص فنی 10 د ٧٢، ٧١، ٧٠ آشنایی حقوقی آشنایی کارکردی گرایش به تجربیات جدید خ 444546 برون گرایی M l1986 11 شصیت ،،4748 سازگاری c craw et a, ، وظیفه شناسی روان پریشی انگیزه ٣٣و٣٤ فردی اباب ١٣٧٩ 12 ٣٢و٢٩ اجتماعی ری ، ٣٠و٣١ اقتصادی ناز نیازهای زیستی مبرهن ،١٣٨٩وکاتلر،١٣٨٢ 13 ی ١٤١٥٣٥ شدت Vida & Koklic,2009 نیازهای روانی مبرهن ،١٣٨٩وکاتلر،١٣٨٢ کم شدن دقت 14 فشار زمانی 36373839 افزایش استرس اسماعیل پور ،١٣٨٨ ،، ، عدم توجه به اولویتها Vida & koklic,2009 مهلت خرید عصبانیت 15 احساس ٤٢٤٣، ٤١، ٤٠ ترس Laros and steenkamp,2005Luo&James2012 غم , شادی 16 سبک زندگی 69-49 AIO Beamish et al,2007 قصد خید ویژگیهای محصول Blackwell et al, 2006Vida&Koklic,2009 17 ر ٧٤٧٥٧٦٧٧٧٨ روشهای پرداخت Bahong&morwitz,2009 هدف Ariyawansa,2007 پایائی جهت تعیین اعتبار ابزار اندازه گیری از روش آلفای کرونباخ استفاده گردیده است ."