چکیده:
افزایش رقابت ، پویایی و پیچیده شدن محیط ، پر رنگ شدن بخش خصوصی ، رشد انتظارات مشتریان و ظهور و نو آوری های جدید در صنعت خدمات کشور تحولات بسیاری در نگرش سازمانها نسبت به مقوله مشتری ایجاد شده ، و آنان را به اهمیت مشتری و منافعی که می تواند برای آن ها به دنبال داشته باشد واقف نموده است این تحقیق به صورت توصیفی انجام شده است و مقالات مرتبط با موضوع حاضر ، مورد بررسی قرار گرفته اند و به تشریح جنبه هایی از موضوع مورد نظر پرداخته شده است موضوع حفظ وتقویت اعتماد مشتریان و عوامل موثردر صنعت بیمه ایران که دغدغه حفظ وتوسعه جایگاه رقابتی خویش را دربازار دارند به عنوان یک چالش استراتژیک مطرح بوده و هست ، هدف از انجام این تحقیق بررسی عوامل موثر بر اعتماد که در اثررضایت و رفتار فروش اخلاقی فروشنده و وفاداری ، تعهد فی مابین بین فروشنده و مشتریان شرکت بیمه ایران هست را بررسی می کند که از مزیت های آن باعث افزایش رابطه و وفاداری و فروش هرچه بیشتر از طریق بازاریابی دهان به دهان می شود . جامعه آماری پژوهش حاضر عبارت است از بیمه گذاران یک شرکت بیمه در شهر قزوین و تعداد نمونه مورد بر رسی ١٩٠ نفر تعیین گردیده برای تجزیه و تحلیل از روش پرسشنامه پنج گزینه ای مادها و ارام و همکاران ٢٠١٧ استفاده شده است برای سنجش اعتبار محتوا از نسبت اعتبارمحتوا استفاده شده است و برای سنجش پایایی از آلفای کرونبا٣ با کمک نرم افزار SPSS استفاده شده است نتایج حاکی از آن است که اعتماد و همچنین رفتار فروش اخلاقی بر رضایت و وفاداری مشتری و فروشنده رابطه مستقیم دارد.
خلاصه ماشینی:
com چکيده افزايش رقابت ، پويايي و پيچيده شدن محيط ، پر رنگ شدن بخش خصوصي ، رشد انتظارات مشتريان و ظهور و نو آوري هاي جديد در صنعت خدمات کشور تحولات بسياري در نگرش سازمانها نسبت به مقوله مشتري ايجاد شده ، و آنان را به اهميت مشتري و منافعي که مي تواند براي آن ها به دنبال داشته باشد واقف نموده است اين تحقيق به صورت توصيفي انجام شده است و مقالات مرتبط با موضوع حاضر ، مورد بررسي قرار گرفته اند و به تشريح جنبه هايي از موضوع مورد نظر پرداخته شده است موضوع حفظ وتقويت اعتماد مشتريان و عوامل موثردر صنعت بيمه ايران که دغدغه حفظ وتوسعه جايگاه رقابتي خويش را دربازار دارند به عنوان يک چالش استراتژيک مطرح بوده و هست ، هدف از انجام اين تحقيق بررسي عوامل موثر بر اعتماد که در اثررضايت و رفتار فروش اخلاقي فروشنده و وفاداري ، تعهد في مابين بين فروشنده و مشتريان شرکت بيمه ايران هست را بررسي مي کند که از مزيت هاي آن باعث افزايش رابطه و وفاداري و فروش هرچه بيشتر از طريق بازاريابي دهان به دهان مي شود .
اعتماد ، رضايت مشتري ، سبک هاي ارتباطي غير رسمي ، آگاهي از برند ١- مقدمه و بيان مسئله امروزه سازمانها علاوه بر تدوين استراتژَ هايي براي جلب مشتريان جديد و انجام معامله با آن ها درصدد بر آمده اند که مشتريان کنوني را نيز حفظ کنند و روابط دائمي با آنها ايجاد نمايند تشديد روز افزون رقابت در عرضه تجارت موجب گرديده که سازمانها خواستار مشترياني باشند که علاوه بر حجم فروش بيمه نامه ارتباطي منسجم و پايدار با مشتريان داشته باشند در اکثر مطالعات اعتماد به عنوان يک عنصر اساسي و تعيين کننده در تصميم گيري ساخت و تقويت رابطه بلند مدت خريدار – فروشنده شناخته شده است و براساس شهرت ، شخصيت ،رضايت و همدلي ايجاد مي شود .