چکیده:
این تحقیق بررسی تاثیر حمایت اجتماعی بر قصد خرید مداوم با میانجی گری اعتماد به فروشندگان و اعتماد به برند می باشد. روش بهکارگرفته شده در این تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی است. داده های تحقیق از طریق سوالات پنج گزینه ای لیکرت موجود در پرسشنامه تحقیق جمع آوری شده است. درپژوهش حاضر به منظورتجزیه وتحلیل دادههای حاصل از پرسشنامه، متناسب با نیاز آماری از نرمافزار آماری SPSS.V24 و از نرمافزار معادلات ساختاری pls.V3 در قالب دو بخش آمارتوصیفی و استنباطی بصورت رگرسیون خطی و چندگانه استفاده گردیده است. جامعه آماری تحقیق جامعه آماری تحقیق کلیه مشتریان فروشگاه های افق کوروش شمال تهران می باشد. رای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده میگردد. بدین ترتیب حجم نمونه 384 تن محاسبه گردید و نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام خواهد شد.نتایج پژوهش نشان داد که حمایت اجتماعی بر قصد خرید مداوم با میانجی گری (384/ 0) حمایت احساسی بر قصد خرید مداوم با میانجی گری (495/ 0) حمایت اطلاعاتی بر قصد خرید مداوم با میانجی گری (284/ 0) حمایت اجتماعی بر قصد خرید مداوم در میان مشتریان(491/ 0) اعتماد به فروشندگان بر اعتماد برند(658/ 0) حمایت اجتماعی بر اعتماد به فروشندگان(218/ 0) اعتماد برند بر قصد خرید مداوم(479/ 0)در میان مشتریان فروشگاه های افق کوروش شمال تهران، تاثیر معنادار دارند.
This study is to investigate the impact of social support on the intention of continuous purchase with the mediation of confidence in sellers and brand trust. The method used in this study is descriptive-survey. Research data is collected through the five -choice Likert questions in the research questionnaire. In the present study, the questionnaire has been used in line with the statistical requirement of the statistical software of SPSS.V24 and the PLS.V3 structural equation software used in the form of a linear and multiple regression sections. The statistical population of research is the statistical population of the research is all customers of the Horizon Stores of North Tehran. The sample size vote of Cochran formula is used. In this way, the sample size was 384 tons and the sampling will be performed in a simple random way. Research results showed that social support for continuous purchase intention with mediation (0.384) emotional support for continuous purchase intention with mediation (495/ 0) Information Support on Continuous Purchase Intention to Mediation (0.284) Social Support on Continuous Purchase Intention In Intention to Buy among Customers (0.491) Trust for Sellers on Brand Trust (0.658) Social Support for Sellers' Trust (218/ 0) Brand trust has a significant impact on continuous purchase (0.479) among customers of Cyrus Horizon Stores in northern Tehran.
خلاصه ماشینی:
فصلنامه علمی نگرش های نوین بازرگانی Journal of New Business Attitudes دوره ٣، شماره ٢، (پیاپی ١٤)،خرداد -تیر ١٤٠١ (٢٣-١) Vo3, No 2, 2022, (1-23) بررسی تاثیر حمایت اجتماعی بر قصد خرید مداوم با میانجی گری اعتماد به فروشندگان و اعتماد به برند(مورد مطالعه : مشتریان فروشگاه های افق کوروش شمال تهران ) صابر پور جهان ١ 1 کارشناسی ارشد ،مدیریت بازرگانی ، دانشگاه پیام نور مرکز تهران غرب تاریخ دریافت : ١٤٠١/٠٢/٠٤ تاریخ پذیرش : ١٤٠١/٠٣/٢٨ Investigating the Impact of Social Support on Continuous Purchase Intention to Mediate to Dealers and Brand Trust (Case Study: Customers of Cyrus Horizon Stores North Tehran) Saber porjahan1 1Masters, Business Management, Payam Noor University in West Tehran Received: (24/05/2022) Accepted: (29/06/2022) چکیده Abstract: این تحقیق بررسی تاثیر حمایت اجتماعی بر قصد خرید مداوم با میانجی This study is to investigate the impact of social support گری اعتماد به فروشندگان و اعتماد به برند می باشد.
سوال اصلی پژوهش حاضربه این صورت مطرح می شود که « حمایت اجتماعی چه تاثیری بر قصد خرید مداوم با میانجی گری اعتماد به فروشندگان و اعتماد به برند دارد؟» مبانی نظری اهمیت و ضرورت تحقیق از زمان پیدایش اینترنت ، بسیاری از نوآوری ها نیز ایجاد شده که موجب بروز تغییرات عمده در زندگی بشر شده است .
ویژگی اصلی تجارت اجتماعی، انجام فعالیت های مختلف تجاری روی رسانه اجتماعی برای کسب مزیت از سرمایه اجتماعی آنلاین است (نورمحمدی و اخلاصمندفرد، ١٣٩٧)، مطالعات قبلی در زمینه تجارت الکترونیک عمدتا اهمیت مشخصات وب سایت را مورد بحث قرار دادند و نشان دادند که ویژگی های فروشندگان نشان دادند که مزیت قیمت به دست آمده از تخفیف ) اعتماد مصرف کنندگان را به صورت آنلاین افزایش می دهد.