چکیده:
این پژوهش کیفی به دنبال یافتن قابلیتهای لازم جهت جایگاهسازی برند شرکت در قالب الگویی نظاممند و با بهرهگیری از نظریه دادهبنیاد است. پژوهشهای گذشته در حیطه جایگاهسازی برند شرکت، بسیار محدود و غالبا یکسونگرانه (از دید مشتری)، کمیگرا و انتزاعی است. این پژوهش، جایگاهسازی برند شرکت را از دیدگاه درونسازمانی و با تأسی از رویکرد راهبردی قابلیتهای سازمانی جستوجو میکند. بدین منظور مصاحبههای عمیقی با مدیران شرکتهای شناختهشده فعال در صنعت مواد غذایی صورت گرفت. تحلیل دادهها بر اساس نظریه دادهبنیاد مبین آن است که ثبات سازمانی، زمینه مناسب جهت ایجاد و تقویت قابلیتهای مؤثر بر هویتبخشی به برند شرکت را فراهم میکند. هویت ایجادشده از طریق قابلیتهای تصویرپردازی مثبت به جایگاهسازی برند کمک میکند. در عین حال، شایستگیهای مدیریت ارشد و پویایی بازار به عنوان عوامل مداخلهگر و بسترساز، شرایط تقویت و تسریع جایگاهسازی برند را موجب میشود.
خلاصه ماشینی:
", 2007 Aaker & Joachimsthaler, 2000 Knox, 2004 Miller, 1987 نویسنده (ها) مطالعه موردی مفهومی مفهومی پیمایشی مطالعه موردی مفهومی مفهومی پیمایشی نوع تحقیق شناخت قابلیتهای برندسازی بررسی نوآوری در خدمات سنجش ارزش برند جهانی بررسی نقش قابلیتهای بازاریابی بر عملکرد برند مؤلفههای ایجاد هویت جهانی برای برند مؤلفههای ایجاد برند پیشروی جهانی 70 عوامل مؤثر در جایگاهسازی موفق برند عوامل مؤثر در جایگاه رقابتی برند تمرکز تحقیق قابلیتهای جایگاهسازی، کارکردی، قانونی و فرهنگی بر موفقیت برندسازی شرکتها متناسب با شرایط محیطی موثر است وجود قابلیتهای ارتباطی 71 و تعاملاتی 72 مناسب با مشتریان به توسعه نوآوری در فرایندهای شرکت کمک میکند و موجب شکلگیری و تقویت برند شرکت میشود.
, 2007 مطالعه موردی مؤلفههای ایجاد هویت جهانی برای برند ایجاد هویت جهانی برای برند به وجود پنج قابلیت پشتیبانی ارتباطی و تقویت روابط با مشتریان، ایجاد هماهنگی میان شبکه همکاران، تقویت ساختار و معماری برند، ایجاد ارزش افزوده و ملموسپذیر کردن عوامل ناملموس برای مشتریان 87 وابسته است Halliday & Trott, 2010 مفهومی بررسی نوآوری در خدمات وجود قابلیتهای ارتباطی و تعاملاتی مناسب با مشتریان به توسعه نوآوری در فرایندهای شرکت کمک میکند و موجب شکلگیری و تقویت برند شرکت میشود تحقیق حاضر پیمایشی بررسی قابلیتهای سازمانی مؤثر در جایگاه برند شرکت جایگاهسازی برند شرکت، پیامد مجموعه فعالیتهایی است که شرکت جهت تصویرپردازی مثبت از برند خود در میان مشتریان و مصرفکنندگان انجام میدهد."