خلاصة:
هدف این مقاله تاکید بر تاثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر رفتار خرید مصرف کنندگان با استفاده از پژوهش های مستند می باشد. روش تحقیق مراحل زیر را در بر می گیرد:
1) تبیین اهداف اصلی تحقیق، یعنی بررسی ارتباط بین ارتباطات جامع بازاریابی و رفتار مصرف کننده
2) تعیین فاکتورهای تاثیرگذار بر رفتار خرید مصرف کنندگان از طریق ارتباطات جامع بازاریابی
3) معرفی ابزار به کار رفته برای جمع آوری، پردازش و تحلیل یافته های به دست آمده از تحقیقات که از این قرار می باشند:
الف) تعدادی از مقالات علمی منتشر شده در پایگاه های داده ی معروف گزینش و بررسی شدند؛ ب) عناوین کتاب های چاپ شده در حوزه ی مورد نظر مورد بررسی قرار گرفتند؛ ج) مواردی که در رسیدن به اهداف تحقیقاتی فوق الذکر دخیل بودند شناسایی شدند.
امروزه مصرف کنندگان از منابع اطلاعاتی متعددی استفاده می کنند و ارتباطات جامع بازاریابی از ارزش فوق العاده ای برخوردار گردیده است. کمپین های ارتباطات جامع بازاریابی که کاملا هدفمند هستند بر پایه ی قدرت ابزارهای ارتباطاتی موجود پی ریزی شده اند تا بر رفتار مخاطب مورد نظر تاثیر مطلوبی برجای بگذارند.
ملخص الجهاز:
نظر به اهمیت موضوع تاثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر رفتار خرید مصرف کننده در این مطالعه با استفاده از تحلیل محتوای کیفی به شناسایی و ریشهیابی این موضوع پرداخته شده است.
در تحلیل محتوایی صورت گرفته کوشش شده است تا ابتدا ارتباطات یکپارچه بازاریابی مفهومسازی شود سپس نقش آن در رفتار خرید مصرف کننده تبیین شود.
شولتز و کیچن (2000) از این واقعیت صحبت می کنند که یکی از راه های ارتقای استراتژی، تفکر درباره ی محتوای پیام در ارتباط با مصرف کننده است: مناسب ترین زبان برای پیام مربوطه "کی" است؟ مخاطبین در چه زمان هایی واکنش بهتری به پیام نشان می دهند؟ با درک گرایش های فصلی و چرخه های خرید و یا راه های استفاده از کالا و خدمات می توان به سازمان ها در راستای تلاش برای افزایش کارآمدی پیام های ارتباطاتی ارسالی کمک نمود.
نظر به اهمیت موضوع تاثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر رفتار خرید مصرف کننده در این مطالعه با استفاده از تحلیل محتوای کیفی به شناسایی و ریشه یابی این موضوع پرداخته شده است.
در تحلیل محتوایی صورت گرفته کوشش شده است تا ابتدا ارتباطات یکپارچه بازاریابی مفهوم سازی شود سپس نقش آن در رفتار خرید مصرف کننده تبیین شود.
- هدف این مقاله تاکید بر اهمیت ارتباطات جامع بازاریابی بر رفتار خرید مصرف کننده با استفاده از مستندسازی پژوهش های مرتبط با تالیفات خاص می باشد .
- هدف این مقاله تاکید بر اهمیت ارتباطات جامع بازاریابی بر رفتار خرید مصرف کننده با استفاده از مستندسازی پژوهش های مرتبط با تالیفات خاص می باشد .