خلاصة:
هدف این پژوهش تعیین تاثیر منابع اطلاعاتی با نقش واسطهای ویژگیهای شخصیتی مشتری بر رفتار مالی می باشد. عوامل زیادی بر انتخاب یک محصول مالی از طریق مشتریان ، موثر است و بازارهای مالی، محیط کاملی برای بررسی رفتار سرمایهگذاران است. از این رو با در نظر گرفتن مشتریان حقیقی بورس اوراق بهادار تهران با ابزار پرسشنامه به جمع آوری داده ها پرداخته شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از تکنیک معادلات ساختاری در نرم افزار SMARTPLS پرداخته شد. براساس نتایج به دست آمده، منابع اطلاعاتی مانند اطلاعات شفاهی، مشاوره مالی و مطبوعات تخصصی بر رفتار مالی با نقش واسطه ای ویژگی های شخصیتی تاثیرگذار هستند. همچنین نشان داده شد که افراد کم تجربه تر ریسک پذیر تر هستند و تجربه بر رفتار مالی تاثیرگذار است.
ملخص الجهاز:
برای سنجش معناداری روابط نیز آماره t با تکنیک بوت استراپینگ محاسبه شده است که در شکل 2، بارعاملی منابع اطلاعاتی با نقش واسطه ای ویژگی های شخصیتی مشتری بر رفتار مالی ارائه شده است .
به تصویر صفحه مراجعه شود ویژگی های شخصیتی بر رابطه رفتار مالی و منابع شفاهی نقش واسطه ای کاملی را ایفا می کند و تاثیر مثبتی دارد.
شکل 9 مقدار آماره تی تکنیک بوت استراپینگ مطبوعات تخصصی براساس شکل 8، مقدار بار عاملی یا میزان تاثیر مطبوعات تخصصی با نقش واسطه ای ویژگی های شخصیتی بر رفتار مالی از آزمون سوبل استفاده می شود .
تاونی و همکاران( 2017)، نیز نشان داده است که ویژگی های شخصیتی بر رابطه بین کسب اطلاعات و رفتار مالی در بازار بورس چین بررسی کردند.
تاونی و همکاران( 2017)، نیز نشان داده است که ویژگی های شخصیتی بر رابطه بین کسب اطلاعات و رفتار مالی در بازار بورس چین بررسی کردند.
تاونی و همکاران( 2017)، نشان دادند اطلاعات شفاهی با نقش واسطه ای ویژگی های شخصیتی بر رفتار مالی تأثیرگذار است.
تاونی و همکاران( 2017)، نشان دادند مطبوعات تخصصی با نقش واسطه ای ویژگی های شخصیتی بر رفتار مالی تأثیرگذار است.
The Influence of Financial Risk Tolerance on Investment Decision-Making in a Financial Advice Context, Australasian Accounting, Business and Finance Journal, 10: 1-22.
The Influence of Financial Risk Tolerance on Investment Decision-Making in a Financial Advice Context, Australasian Accounting, Business and Finance Journal, 10: 1-22.