خلاصة:
داستانسرایی برند رویکردی در بازاریابی جهت اشتراک داستان شرکت با مشتریان است. این رویکرد از بخشی از بازاریابی محتوایی و بازاریابی دیجیتال است. داستانسرایی برند از عوامل مهمی است که نقش بسزایی در ایجاد منافع بلندمدت برای شرکت ایفا میکند و باعث درگیری بیشتر مشتریان با برند سازمان میشود. در این راستا، هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر داستانسرایی برند و جایگاهیابی برند بر درگیری مشتریان شرکت بیمه ایران بوده است که بدین منظور، ۳۸۴ نفر از مشتریان شرکت بیمه ایران به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و به پرسشنامه پژوهش پاسخ گفتند. در پایان نتایج نشان داد که جایگاهیابی برند و داستانسرایی برند بر درگیری مشتریان شرکت بیمه ایران تاثیر دارند. جایگاهیابی برند، داستانسرایی برند و شنیدههای برند بر نگرش به برند مشتریان شرکت بیمه ایران تاثیر دارد. شنیدههای برند بر داستانسرایی برند مشتریان شرکت بیمه ایران تاثیر دارد. نگرش به برند بر درگیری مشتریان شرکت بیمه ایران تاثیر دارد. نگرش به برند در تاثیر جایگاهیابی برند بر درگیری مشتریان شرکت بیمه ایران نقش میانجی دارد. نگرش به برند در تاثیر داستانسرایی برند بر درگیری مشتریان شرکت بیمه ایران نقش میانجی دارد. نتایج همچنین نشان داد که نگرش به برند در تاثیر شنیدههای برند بر درگیری مشتریان شرکت بیمه ایران نقش میانجی دارد.
ملخص الجهاز:
در اين راستا، هدف از پژوهش حاضر بررسي تأثير داستانسرايي برند و جايگاهيابي برند بر درگيري مشتريان شرکت بيمه ايران بوده است که بدين منظور، ٣٨٤ نفر از مشتريان شرکت بيمه ايران به روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب و به پرسشنامه پژوهش پاسخ گفتند.
نتايج همچنين نشان داد که نگرش به برند در تأثير شنيدههاي برند بر درگيري مشتريان شرکت بيمه ايران نقش ميانجي دارد.
در اين بخش به منظور بررسي تاثير داستانسرايي برند و جايگاهيابي برند بر درگيري مشتريان شرکت بيمه ايران از روش رگرسيون خطي استفاده شده است .
همچنين نتايج آزمون تحليل واريانس نشان ميدهد که اين مدل براي تبيين تغييرات موجود در فرآيند نگرش به برند مشتريان مناسب بوده است .
همچنين نتايج آزمون تحليل واريانس نشان ميدهد که اين مدل براي تبيين تغييرات موجود در فرآيند نگرش به برند مشتريان مناسب بوده است .
همچنين نتايج آزمون تحليل واريانس نشان ميدهد که اين مدل براي تبيين تغييرات موجود در فرآيند نگرش به برند مشتريان مناسب بوده است .
همچنين نتايج آزمون تحليل واريانس نشان ميدهد که اين مدل براي تبيين تغييرات موجود در فرآيند داستانسرايي برند مشتريان مناسب بوده است .
Buil, Isabel, Chernatony, Leslie de, Martínez, Eva (2013), “Examining the role of advertising and sales promotions in brand equity creation”, Journal of Business Research, 66, 115–122.
Mitchell, A, & Olson, J 1981, 'Are Product Attribute Beliefs the Only Mediator of Advertising Effects on Brand Attitude?' Journal of Marketing Research (JMR), 18, 3, pp.
, (2006); "The Value of Participation in Virtual Consumer Communities on Brand Loyalty", Journal Internet Research, vol.