خلاصة:
هدف از انجام این تحقیق، بررسی تاثیر شخصیت برند بر آگاهی، اعتماد و وفاداری به برند در صنعت بیمه در شرکت بیمه ایران، بود. از روش توصیفی- همبستگی برای انجام این تحقیق استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مشتریان شرکت بیمه ایران به تعداد نامشخص بود که بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه لازم 385 نفر تعیین شدند. برای بررسی متغیرهای تحقیق از ابزار پرسشنامه استفاده شد که دارای 14 سوال است. پایایی پرسشنامهها بهوسیله ضریب آلفای کرونباخ تائید شد، روایی محتوایی پرسشنامهها توسط جمعی از اساتید دانشگاه و روایی سازه آنها توسط تحلیل عاملی تاییدی مورد تائید قرار گرفت. از روشهای آمار استنباطی از نوع پارامتریک، از قبیل آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای اطمینان از نرمال بودن دادهها و مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به کمک نرمافزار لیزرل جهت آزمون فرضیهها استفاده شده است. مهمترین یافتههای تحقیق نشان داد که، شخصیت برند بر آگاهی برند، اعتماد برند و وفاداری برند در صنعت بیمه تاثیر مثبت معنیداری دارد. مسئولیت بر آگاهی برند تاثیر مثبت معنیداری دارد، فعال بودن بر آگاهی برند تاثیر مثبت معنیداری دارد، مسئولیت بر اعتماد برند تاثیر مثبت معنیداری دارد، فعال بودن بر اعتماد برند تاثیر مثبت معنیداری دارد، مسئولیت بر وفاداری برند تاثیر مثبت معنیداری دارد، فعال بودن بر وفاداری برند تاثیر مثبت معنیداری دارد.
The purpose of this research was to investigate the effect of brand personality on brand awareness, trust and
brand loyalty in the insurance industry in Iran's insurance company. A descriptive-correlational method was used
for this research. The statistical population of the research includes all customers of Iran's insurance company to
unlimited numbers. Based on the Cochran formula, the sample size was 385 people. To investigate the variables
of the research, a questionnaire was used that contained 14 questions. The reliability of the questionnaires was
confirmed by Cronbach's alpha coefficient. Content validity of the questionnaires was approved by a group of
university professors and their construct validity was verified by a confirmatory factor analysis. Parametric
inferential statistics methods, such as Kolmogorov Smirnov test, have been used to test the hypotheses to ensure
that data are normal and structural equation modeling and path analysis using LaserLevel software. The most
important findings of the research showed that brand personality has a significant positive effect on brand
awareness, brand trust and brand loyalty in the insurance industry. Brand awareness has a significant positive
effect; active on brand awareness has a significant positive effect; brand trust has a significant positive effect;
activation on brand trust has a significant positive effect; brand loyalty has a significant positive effect
Activation of brand loyalty has a significant positive effect.
ملخص الجهاز:
این تصویر ذهنی قطعاً در تصمیم گیری مشتریان در فرایند خرید از بین خدمات بیمه ای مشابه اثرگذار خواهد بود و میتواند باعث شود تا مشتری خدماتی را، باوجود قیمت بالاتر و کیفیت مشابه آن به دیگر خدمات از طرف سایر شرکتهای بیمه، برگزیند و همچنین زمینه وفاداری به یک برند خاص و خرید مجدد از شرکت را در مشتریان ایجاد کند (وظیفه دوست و همکاران، 1397).
آگاهي از برند، وفاداري به برند، اعتماد برند و شخصیت برند، همگي به خلق ارزش Sasmita & Mohd Suki Albert Keller برند منجر ميشود که براي شركتها بسيار حائز اهميت است که بررسی ارتباط بین متغیرهای شخصیت برند و آگاهی، اعتماد و وفاداری به برند در صنعت بیمه از جنبههای مجهول تحقیق حاضر میباشد.
جدول (5): بررسی شاخصهای برازش {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} 6-2- بررسی فرضیه چهارم تا نهم تحقیق یافتههای مربوط به بررسی ضرایب مسیراستاندارد: با توجه به خروجي نرم افزر لیزرل مندرج در نمودار شماره (6)، ضریب مسیر استاندارد رابطه ها بالاتر از 3/0 میباشد، لذا میتوان گفت سؤالات مورد نظر از قدرت تبیین خوبی برخوردارند.
مهمترین یافتههای تحقیق نشان داد که، شخصیت برند بر آگاهی برند، اعتماد برند و وفاداری برند در صنعت بیمه تأثیر مثبت معنیداری دارد.
مهمترین یافتههای تحقیق نشان داد که، شخصیت برند بر آگاهی برند، اعتماد برند و وفاداری برند در صنعت بیمه تأثیر مثبت معنیداری دارد.
The most important findings of the research showed that brand personality has a significant positive effect on brand awareness, brand trust and brand loyalty in the insurance industry.