خلاصة:
حضور پررنگ در فضای مجازی و رسانههای اجتما عی برای هر برندی ضروری میباشد. با این وجود استفاده نادرست از این رسانه ها میتواند منجر به از دست دادن مشتریان و فرصتهای کسب و کار شود و نهایتا بر روی درآمد تاثیر منفی بگذارد. بنابراین هدف از انجام این تحقیق، بررسی تاثیر فعالیتهای بازاریابی رسانه اجتماعی بر ارتباط مشتری برند و قصد خرید - مشتریان نوین چرم، بود. از رو ش توصیفی همبستگی برای انجام این تحقیق استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر - شامل مشتریان نوین چرم بودند که بر اساس فرمول کوکران، حجم نمونه لازم 385 نفر تعیین شدند . برای بررسی متغیر های تحقیق از ابزار پرسشنامه استفاده شد که دارای 28 سوال است. از روش های آمار استنباطی از نوع پارامتریک، از قبیل آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای اطمینان از نرمال بودن داده ها و مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به کمک نرم افزار لیزرل جهت آزمون فرضیه ها استفاده شده است. مهمترین یافته های تحقیق نشان داد که فرضیه دوم«ارتباط مشتری برند بر قصد - خرید مشتریان نوین چرم با بیشترین ضریب تاثیر ( 44 / 0 ) تاثیر مثبت دارد» و فرضیه چهارم «فعالیتهای بازاریابی رسانه اجتما عی بر ارتباط مشتری برند از طریق قصد خرید مشتریان نوین چرم با کمترین ضریب تاثیر ( - 16 / 0) تاثیر مثبت دارد.
بنابراین پیشنهاد میشود که در شبکه اجتماعی مجازی شرکت های صنعت چرم امکان بیان ایدهها بهصورت آزادانه و آشنایی با ایده ها، افکار و سلیقه های دیگران برای مشتریان وجود داشته باشد همچنین برند چرم دیدگاه جامعه به مشتریان را بهبود ببخشد و روی آنچه دیگران درباره مشتریان فکر م یکنند، تاثیر مثبت داشته باشد.