خلاصة:
این مقاله به بررسی نقش استراتژی های بازاریابی در مدیریت بازرگانی میپردازد. در این مقاله ، ابتدا به تعریف بازاریابی و مدیریت بازرگانی پرداخته شده و سپس روش های مختلف استراتژی بازاریابی برای بهبود عملکرد کسب وکار بررسی شده است .
مدیریت بازاریابی یکی از شاخه های دانش مدیریت است و بازاریابی مانند فعالیت تجاری به پروژه توسعه موسسات کمک رسانی به سازمان های خدمات ترویجی نیز مربوط است در این رابطه آمیخته بازاریابی مجموعه ای از ابزار بازاریابی است که شرکت یا بنگاه با استفاده از آن ها سعی در تحقق اهداف خود در بازار هدف دارد و شامل محصول ، قیمت ترفیع مکان (توزیع ) میباشند.
بهره گیری از قابلیت ها و استراتژی های بازاریابی جهت بقا در صحنه رقابت امر ضروری به نظر میرسد؛ چراکه این دو عامل میتواند زمینه ساز مناسبی برای بهبود عملکرد تجاری شرکت فراهم نماید. در این پژوهش قصد بر این است تا تاثیر قابلیت ها و استراتژی های بازاریابی بر عملکرد تجاری شرکتهای بازرگانی بررسی شود. جامعه آماری شامل تمامی مدیران و کارمندان ارشد شرکتهای منتخب بازرگانی در شهر اصفهان است . حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برابر با ٨٠ نفر به دست آمد که بر اساس روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. به منظور اندازه گیری متغیرها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل متغیرهای جمعیت شناختی پژوهش از نرم افزار ٢٠ SPSS و جهت تحلیل آماری و تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار ٢ SMART PLS استفاده شده است . طبق نتایج استراتژی بازاریابی بر اثربخشی اجرای استراتژی در شرکت های بازرگانی تاثیر مثبت و معنیداری دارد. هم چنین یافته های پژوهش حاکی از آن است که اثربخشی اجرای استراتژی بر عملکرد شرکت های بازرگانی تاثیر مثبت و معنیداری وجود دارد.
ملخص الجهاز:
در اين مقاله ، ابتدا به تعريف بازاريابي و مديريت بازرگاني پرداخته شده و سپس روش هاي مختلف استراتژي بازاريابي براي بهبود عملکرد کسب وکار بررسي شده است .
کند بنابراين در سطح اطمينان ٩٥% براساس نتايج جدول زير و با توجه به اينکه مقدار آماره t بزرگتر از ١٫٩٦ است پس ميتوان گفت فرضيه ١ پذيرفته ميشود و خلاقيت استراتژي بازاريابي بر اثر بخشي اجراي استراتژي در شرکت بازرگاني تاثير مثبت و معنيداري دارد.
کند بنابراين در سطح اطمينان ٩٥% براساس نتايج جدول زير و با توجه به اينکه مقدار آماره t بزرگتر از 368 ١٫٩٦ است پس ميتوان گفت فرضيه ٢ پذيرفته ميشود و خلاقيت استراتژي بازاريابي بر عملکرد استراتژي در شرکت بازرگاني تاثير مثبت و معنيداري دارد.
کند بنابراين در سطح اطمينان ٩٥% براساس نتايج جدول زير و با توجه به اينکه مقدار آماره t بزرگتر از ١٫٩٦ است پس ميتوان گفت فرضيه ٣ پذيرفته ميشود و اثر بخشي اجراي استراتژي بر عملکرد در شرکت بازرگاني تاثير مثبت و معنيداري وجود دارد.
پس مي توان گفت فصل چهارم تجزيه و تحليل اطلاعات فرضيه ٤ پذيرفته ميشود و خلاقيت استراتژي بازاريابي بر عملکرد استراتژي در شرکت بازرگاني از طريق اثر بخشي اجراي استراتژي تاثير مثبت و معنيداري دارد.
نتايج فرضيه فرعي دوم : طبق نتايج آزمون اين فرضيه تاييد نشده است بنابراين خلاقيت استراتژي بازاريابي بر عملکرد استراتژي شرکت بازرگاني منتخب تاثير مستقيم نداشته است .
Digital marketing strategies, online reviews and hotel performance, International Journal of Hospitality Management, 72.
In this research, the aim is to investigate the effect of marketing capabilities and strategies on the business performance of commercial companies.