خلاصة:
این پژوهش با هدف تأثیر قابلیت های نهادی بر عملکرد بینالمللی شرکتهای تجارت الکترونیک با نقش تعدیلگر شهرت شرکت، خصومت نهادی داخلی و شباهت نهادی بینالمللی (مورد مطالعه: شرکت های ایرانی در زودمال) صورت گرفته است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی– پیمایشی است. جامعهی آماری پژوهش حاضر کلیه کارکنان شرکت های عضو زودمال می باشند که تعداد آنها 4300 نفر است. با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 352 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین شده است، همچنین نمونه مورد مطالعه به روش تصادفی در دسترس است. در مطالعه حاضر برای محاسبه قابلیت اعتماد پرسشنامهها، از روش آلفای کرونباخ و با استفاده از نرم افزار آماری SPSS در بین نمونه 50 نفره به عنوان پیش آزمون استفاده شده است. در پژوهش حاضر از هر دو نوع آمار توصیفی و استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده میشود. نتایج نشان می دهد که تواناییهای نهادی شرکت های تجارت الکترونیکی در واقع تأثیرات مثبتی بر عملکرد آنها در بازارهای بین المللی دارد، اما میزان تأثیر مثبت آن به تعدادی از متغیرها بستگی دارد. این مطالعه درک ما از چگونگی موفقیت شرکتهای تجارت الکترونیکی در بازارهای بین المللی را گسترش و تعمیق می بخشد.
The aim of this study was to investigate the effect of institutional capabilities on the international performance of e-commerce companies with the role of moderating the company's reputation, domestic institutional hostility and international institutional similarity (Case study: Iranian companies in Zodmal). This research is applied in terms of purpose and descriptive-survey in terms of nature and method. The statistical population of the present study is all employees of early member companies, whose number is 4300 people. Using Cochran's sampling formula, 352 people have been determined as the sample size. Also, the study sample is available randomly. In the present study, to calculate the reliability of the questionnaires, Cronbach's alpha method was used as a pretest using a SPSS statistical software among a sample of 50 people. In the present study, both descriptive and inferential statistics are used to analyze the data. The results show that the institutional capabilities of e-commerce companies actually have positive effects on their performance in international markets, but the extent of its positive impact depends on a number of variables. This study expands and deepens our understanding of how e-commerce companies succeed in international markets.
ملخص الجهاز:
تأثیر قابلیت های نهادی بر عملکرد بین المللی شرکت های تجارت الکترونیک با نقش تعدیلگر شهرت شرکت ، خصومت نهادی داخلی و شباهت نهادی بین المللی (مورد مطالعه : شرکت های ایرانی در زودمال ) علی جوادی ١ کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ،گروه مدیریت ، اقتصاد و حسابداری ، دانشگاه پیام نور، تهران ، ایران تاریخ دریافت : ١٣٩٩/٠٢/٠٤ تاریخ پذیرش : ١٣٩٩/٠٤/٠٨ The Impact of Institutional Capabilities on the International Performance of E- Commerce Companies with the Modifying Role of Company Reputation, Domestic Institutional Hostility and International Institutional Similarity (Case Study: Iranian Companies in Zodmal) Navid Esfandiari1 Payame Economics and Accounting Department of Management Master of Business Administration ٢ Iran Tehran Noor University Received: (22/42/2424) Accepted: (22/46/2424) چکیده این پژوهش با هدف تأثیر قابلیت های نهادی بر عملکرد بین المللی Abstract The aim of this study was to investigate the effect of شرکت های تجارت الکترونیک با نقش تعدیلگر شهرت شرکت ، institutional capabilities on the international خصومت نهادی داخلی و شباهت نهادی بین المللی (مورد مطالعه : performance of e-commerce companies with the role of شرکت های ایرانی در زودمال ) صورت گرفته است .
positive effects on their performance in international واژه های کلیدی but the extent of its positive impact depends markets قابلیت های نهادی ، عملکرد بین المللی ، تجارت الکترونیک ، شهرت on a number of variables.
بنابراین ، انتظار می رود که وقتی خصومت نهادی داخلی شدید است ، شرکت های تجارت الکترونیکی، توانایی های بیشتری در مواجهه با موانع نهادی خارجی داشته باشند که می تواند عملکرد بین المللی را افزایش می دهد (جین و تن ، ٢٠١٩).