خلاصة:
هدف از این پژوهش بررسی نقش سرمایه انسانی و قابلیتهای بازاریابی پویا در بخش مهمان
نوازی (مطالعه موردی هتلها در استان گلستان) بود. روش تحقیق مورد استفاده از نوع توصیفی،
پیمایشی همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق کارکنان بخش هتل در استان گلستان، که با
مراجعه به سازمان میراث فرهنگی وگردشگری واستعلام از آنها به تعداد 260 نفر میباشند. نمونه
آماری این تحقیق کارکنان بخش هتل در استان گلستان، که به تعداد 186 نفر میباشند. که به
روش تصادفی ساده باتوجه به جدول مورگان بدست آمده است. دادههای تحقیق با روش کتابخانه-
ای و میدانی گردآوری شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامههای استاندارد بود. پایایی پرسشنامهها
با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ و روایی ابزار با روش محتوایی مورد تایید قرار گرفتهاند.
همچنین جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل
استفاده شده است. نتایج نشان داد که سرمایه انسانی و قابلیتهای بازاریابی پویا در بخش مهمان
نوازی) مطالعه موردی هتلها در استان گلستان (تاثیر معناداری وجود دارد.
ملخص الجهاز:
مدرس و هيئت علمي گروه مديريت ، موسسه آموزش عالي شمس گنبد، گنبد، ايران ------------------------------------------------------------ چکيده هدف از اين پژوهش بررسي نقش سرمايه انساني و قابليت هاي بازاريابي پويا در بخش مهمان نوازي) مطالعه موردي هتل ها در استان گلستان( بود.
با توجه به مطالب گفته شده، هدف از اين پژوهش بررسي نقش سرمايه انساني و قابليت هاي بازاريابي پويا در بخش مهمان نوازي )مطالعه موردي هتلها در استان گلستان بوده است.
در اين راستا، اين مطالعه با ارائه شواهد تجربي در مورد اين که چگونه سرمايه انساني ، ظرفيت هاي بازاريابي پويا و پويايي بازار بر مزيت رقابتي در بخش هتلداري تأثير مي گذارند، به ادبيات بازاريابي و مديريت ميهمان نوازي )گردشگري ( کمک مي کند.
ارائه شواهد تجربي در مورد اين که چگونه سرمايه انساني ، ظرفيت هاي بازاريابي پويا و پويايي بازار بر مزيت رقابتي در بخش هتلداري تأثير مي گذارند، به ادبيات بازاريابي و مديريت ميهمان نوازي )گردشگري ( کمک مي کند.
هدف ما در اين پژوهش بررسي نقش سرمايه انساني و قابليت هاي بازاريابي پويا در بخش مهمان نوازي )مطالعه موردي هتلها در استان گلستان( ميباشد.
از آنجا که مقدار تي براي اين ضريب، ٢,٢١ است با توجه به موارد بال ميتوان 213 نتيجه گرفت سرمايه انساني بر مزيت رقابتي با نقش ميانجي قابليت هاي سنجش بازار تأثير مثبت دارد.
از آنجا که مقدار تي براي اين ضريب، ٩,١١ است با توجه به موارد بال مي - توان نتيجه گرفت سرمايه انساني بر مزيت رقابتي با نقش ميانجي قابليت هاي مديريت برند تأثير مثبت دارد.