ملخص الجهاز:
"Avez-vous de I;argent?-Oui,j'ai de l'argent Est-ce que vous avez de l'argent?-Oui,j'ai de l'argent 2-پاسخ مورد نظر شبیه پرسش نیست و میتواند منفی باشد و یا از ضمایر استفاده شود: On va a?Zabol?-Non,on ne va pas a?
3-پاسخ مشابه پرسش است ولی با جابجائی فاعل و تغییرات دیگر: Quel a?ge avez-vous?-J'ai vingt ans.
در اینحالت باید زمان در پرسش و پاسخ یکسان باشد: Depuis quand apprenez-vous le franc?ais?
پیشنهاداتی برای شروع مکالمه در اینسطح: 1-دادن پاسخهای ممکن به یک پرسش: Pensez-vous passer vos vacances a?
) Q-Qu'est-ce que vous avez fait?
در مرحلۀ سوم فیلم بدون کلام پخشمیشود که فرصت مناسبی برای یادآوریگفتارهای قبلی و تفسیر و توضیح و برداشتشخصی است که میتواند بصورت پرسش وپاسخ بین زبانآموزان مطرح شود.
با جوابدادن به سؤالات فوق زبانآموز با اظهار نظرشخصی و اثبات یا نفی آن یا محصل دیگر بهگفتگو میپردازد،از موضوعات زیر هممیتوان استفاده کرد: Qu aimeriez-vous le plus savoir sur votre avenir?
Est-ce que vous attachez de L'importance a la manie?re dont les gens sont habille?s?Pour quoi?
برای اینکه زبانآموزان فرصتی بیشتریبرای فکر کردن و کسب اطلاع و مطالعه وجواب به پرسش داشته باشد باید موضوعجلسۀ بعد را مشخص کرد.
چنانچه موضوع داده شده بیاثر بوده ومفید نباشد بهتر است آنرا رها کنیم و چنانچهمکالمه بسوی موضوعی کشانده شود که قبلاپیشبینی نشده چه خوب است که آن را ادامهندهیم و برای جان بخشیدن به مکالمه ازوسائل موجود از قبیل نوار کاست،آگهیهایتبلیغاتی،پوسترهای جالب و مفید و حتی ازبعضی از مقالات روزنامه استفاده کنیم."