ملخص الجهاز:
"رود همانگونه که قبلا پیشنهاد شد،تهیه یا استفاده از متن یکیاز اساسیترین جنبههای تدریس دستور زبان و انجامتمرینهای پرمحتوی میباشد و قطعا شعر یا سرود یکی ازدلپذیرترین و از نظر فرهنگی غنیترین منابع برای ارایه مفاهیممختلف است.
در حقیقت،اکثر معلمان از این میترسندکه تلاش و سعی آنان برای تدریس شعر به زبانآموزان با همانعکس العملی روبرو شود که خودشان با معلمان داشتهاند،اما چنین رفتاری تا به حال در کلاسهای زبان مشاهده نشدهاست.
از خواندن آثاری با ساختمان نحوی و واژگانی نامناسب بایدپرهیز کرد،اگرچه میتوان از زبانآموزان خواست که شعریرا به صورت ساده بازنویسی کنند و با این کار تمرین مناسبیبرای آنها فراهم میآید،البته باید سعی نمود که شعر مناسبو جالبی را برگزید.
اگر موضوع با دیدگاه موجود در شعر جالب و قابل بحثباشد،زمینهای برای بحث یا نگارش آماده میشود و از طریقمقایسه و ذکر مثال میتوان مبنایی برای نشان دادن ارزشها وفرهنگ جامعه فراهم آورد،مثلا شعر The More Loving One نمونهای مناسب برای بحث درباره موارد زیر است: (به تصویر صفحه مراجعه شود)زبانآموزان ممکن است موضوعهای فوق را جالب دانستهو از درک کلمات و عبارات مشکل آن لذت ببرند.
زبانآموزان میتوانند آن را به نثری با ساختمان نحوی معمولبرگردانند،مثلا،اولین سطر شعر "Stopping by Woods" اثر رابرت فراست را میتوان چنین به نثر درآورد: I think I Know whose woods these are شعر باید به زبان ساده نوشته شود تا لغات ناشناخته درحین انجام این فعالیت کاملا واضح و مشخص گردد.
مثلا،در مورد شعر رابرت فراست میتوان سؤالهای زیر را پرسید: (به تصویر صفحه مراجعه شود)چنین سؤالها و اطلاعات دیگری که معلم در اختیارزبانآموزان میگذارد به آنها کمک میکند تا دومین مانع یعنیمشکل فرهنگی را کاهش دهند."