Abstract:
هدف پژوهش حاضر، بررسی ذهنیتها و عقیدههای کارآفرینان نسبت به قلمرو عناصر اکوسیستم بازاریابی بینالمللی است. پژوهش حاضر از نوع آمیخته ـ اکتشافی است که با استفاده از روششناسی کیو انجام شده است. این پژوهش با مشارکت 8 تن از استادان آشنا به موضوع تحقیق و همچنین مدیران شرکتهای کوچک و متوسط تهران که سابقۀ فعالیت در بازارهای بینالمللی را داشتند، انجام گرفته است. فضای گفتمان پژوهش حاضر از منابع گوناگونی جمعآوری شد و پس از ارزیابی و جمعبندی فضای گفتمان، از میان 74 عبارت کیو، در نهایت 43 عبارت برای نمونه انتخاب شد. در ادامه، پس از جمعآوری اطلاعات حاصل از مرتبسازی کیو، این اطلاعات با روش تحلیل عاملی کیو تحلیل شدند. تحلیل توزیع نشان داد که میتوان دو الگوی ذهنی متمایز را میان مشارکتکنندگان تحقیق دربارۀ قلمرو عناصر اکوسیستم بازاریابی بینالمللی شناسایی کرد که در مجموع حدود 388/68 درصد از واریانس کل را تبیین کردند. این دو الگوی ذهنی بهترتیب «دولت و فرهنگ» و «سرمایه و زیرساختها» نامگذاری شدند
Machine summary:
عبارات کیو کد عبارت نمونة کیو منبع ١ حمایت صریح دولت ازشرکت های کارآفرین مصاحبه (٤) ٢ نیروی کارماهرومتخصص مصاحبه (١) ٣ آموزش های تخصصی پاشپام (٢٠١٥)، ملیسا و همکاران (٢٠١٣) 4 ارتباطات مصاحبه (١) ٥ مؤسسه های سرمایه گذاری وحمایتی کریستین (٢٠٠٢) ٦ بازارهای سرمایة قدیمی پیتروفرانزیسکا (٢٠١٥)، پاوو، گلنام و ویگمن (٢٠١٤) ٧ تحمل ریسک واشتباه کوهن (٢٠٠٦)، فورفاس (٢٠٠٩) 8 تحمل شکست کوهن (٢٠٠٦)، آیزنبرگ (٢٠١١) ٩ فرهنگ نوآوری وخلاقیت مصاحبه (١) ١٠ درنظرگرفتن کارآفرینی به عنوان ضرورت از الیا (٢٠١٥)، آوینکا (٢٠٠٩)، ترزا (٢٠١٥) سوی دولت 11 کارآفرینی درتولید ترزا (٢٠١٥) 12 امتیازهای مالیاتی قمبرعلی ،آگهی ، علی بیگی و زرافشان (١٣٩٣) ادامة جدول ٢ کد عبارت نمونة کیو منبع ١٣ شبکه های کارآفرین مصاحبه (٥) ١٤ متخصصان فنی ومشاوران آیزنبرگ (٢٠١١) ١٥ انجمن های حمایت ازکارآفرینی پیتروفرانزیسکا (٢٠١٥) 16 سرمایة مالی پاشپام (٢٠١٥) ١٧ شهرت بین المللی شنسی و همکاران (٢٠١٥) ١٨ سازمان های تحقیقاتی مصاحبه (٣) ١٩ وضع قوانین ورشکستگی مصاحبه (٣) ٢٠ ترویج کارآفرینی غیردولتی مصاحبه (٦) ٢١ برگزاری کنفرانس های مرتبط مصاحبه (٦) ٢٢ گرایش مثبت به کارآفرینی فورفاس (٢٠٠٩) ٢٣ بررسی اولیة بازار طالبی و همکاران (١٣٨٩) ٢٤ کانال های توزیع مصاحبه (٦) ٢٥ مسابقه های طرح کسب وکار تاج الدین و همکاران (١٣٩١) 26 سیاست مصاحبه (١) ٢٧ موقعیت اجتماعی کارآفرین مصاحبه (٥) ٢٨ مدارک حرفه ای ودانشگاهی ملیساو همکاران (٢٠١٣) ٢٩ حمل ونقل وتدارکات پاووو همکاران (٢٠١٤) ٣٠ سرمایة انسانی پیتروفرانزیسکا (٢٠١٥) ٣١ پذیرندگان اولیه مصاحبه (٥) ٣٢ تشخیص مشتریان مرجع پیتروفرانزیسکا (٢٠١٥) ٣٣ مشروعیت اجتماعی کارآفرینان مصاحبه (٦) ٣٤ حمایت های مالی مصاحبه (٥) ٣٥ مشوق های قانونی شنسی و همکاران (٢٠١٥) 36 رهبری مصاحبه (١)، (٤) و (٥) ٣٧ موفقیت های قابل مشاهده مصاحبه (٣) ٣٨ نمونه های موفق مصاحبه (٢) 39 گمرک مصاحبه (١) ٤٠ سرمایة اجتماعی مصاحبه (١)و (٥) ٤١ سهام خصوصی پاووو همکاران (٢٠١٤) 42 اطلاعات شنسی و همکاران (٢٠١٥) ٤٣ فرهنگ کارآفرینی ملیساو همکاران (٢٠١٣) تحلیل عاملی کیو برای انجام تحلیل عاملی ، از ماتریس همبستگی که روش مرسومی است ، استفاده شد.