Abstract:
در تجارت امروز شرکت ها همواره به دنبال این هستند تا اطلاعات و دانش خود را نسبت به دنیای پیرامونشان افزایش دهند تا از این طریق نسبت به رقبا جایگاه بالاتری را کسب نمایند. رسانه های اجتماعی، به عنوان مهم ترین ابزارهای ارتباطی فضای مجازی در سال های اخیر، دنیای تجارت و بازاریابی را تحت تاثیر قرار داده اند. مفهوم این موضوع را میتوان در CRM اجتماعی ١ جستجو نمود، جایی که مشتریان ، به جای این که پاسخ های مربوط به محصولات و خدمات را از طریق فروشندگان و توزیع کنندگان محصولات و خدمات بدست آورند، پاسخ های خود را از طریق رسانه های اجتماعی به دست میآورند.. CRM اجتماعی می تواند اهداف متمرکز شده در خارج سازمان را تحت پوشش قرار دهد نظیر درک اینکه چه چیزهایی می تواند مشتریان بالقوه را تبدیل به خریداران بالفعل کند. در این پژوهش سعی شده که به تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی بر روی CRM با استفاده از تجزیه و تحلیل رفتار خرید مشتری در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام پرداخته شود. تا کنون تحقیقات کمی پیرامون چگونگی تعامل فناوری شبکه اجتماعی با سیستم ها و پروسه های CRM برای بهبود رابطه مشتری مدارانه ، انجام شده است . هدف اصلی این پژوهش شناخت و بررسی عوامل و متغیرهای موثر بر تجزیه و تحلیل رفتار خرید مشتری در شبکه اجتماعی اینستاگرام است .
In today's business, companies are always looking to increase their Information and knowledge about the world
around them, in order to gain a higher position than competitors. Social media, as the most important
communication tools of virtual space in recent years, has affected the world of commerce and marketing. The
concept of this issue can be found in social CRM, where customers, rather than responding to products and
services through vendors and distributors of products and services, receive their responses via Social media gain.
Social CRM can cover overseas focused goals, such as understanding what can turn potential customers into
actual buyers. In this research, we try to consider the impact of social customer relationship management on
CRM by analysis customer buying behavior in the Instagram social network. So far, little research has been done
on how social networking technology interacts with CRM systems and processes to improve customer-focused
relationship. The main goal of this research is to identify and investigate the factors and variables affecting the
analysis of customer purchasing behavior in the Instagram social network
Machine summary:
تاثير CRM اجتماعي بر روي عملکرد مديريت ارتباط با مشتري با استفاده ازتجزيه و تحليل رفتار خريد مشتري در شبکه ي اجتماعي اينستاگرام حوريا حيدري ١، ايرج مهدوي 2 ١ گروه مهندسي فناوري اطلاعات ، دانشگاه علوم و فنون مازندران ، بابل ، ايران ٢ عضو هيئت علمي دانشگاه مهندسي گروه مهندسي صنايع دانشگاه علوم و فنون مازندران ، بابل ، ايران چکيده در تجارت امروز شرکت ها همواره به دنبال اين هستند تا اطلاعات و دانش خود را نسبت به دنياي پيرامونشان افزايش دهند تا از اين طريق نسبت به رقبا جايگاه بالاتري را کسب نمايند.
اين مطالعه تجربي بود، به طوري که نمونه هاي بزرگي از داده هاي قابل اندازه گيري از مصرف کنندگان جوان جمع آوري شد تا نتايج حاصل از طريق تجزيه و تحليل آماري براي تست يک نظريه مورد بررسي قرار گيرد، بخش نهايي پرسشنامه ، داده هاي مربوط به متغيرهاي دموگرافيک پاسخ دهندگان جوان (عوامل مستقل يا پيش بيني کننده ) با استفاده از سه پرسش چند گزينه اي جمع آوري شدند که نتيجه آن پاسخ بسيار عالي بود.
نتايج تجزيه و تحليل شبکه هاي عصبي نشان داد که سازگاري و جمع آوري اطلاعات از CRM اجتماعي، مهم ترين عوامل موثر بر پذيرش SME از اين نوع مديريت ارتباط با مشتري بوده است .
در اين تحقيق 1 Xin (Robert) Luo,Fujun Lai 2 Duffett, Rodney Graeme 3 Ali Ahani, Nor Zairah Ab. Rahim, Mehrbakhsh Nilashi 4 Stamatios Giannoulakis, Nicolas Tsapatsoulis 69 فرض بر اين بود که هشتگ هاي اينستاگرام و مخصوصا آنهايي که توسط مالک / سازنده عکس ارائه مي شوند، محتواي عکس را دقيق تر در مقايسه با تگ هاي تعيين شده براي يک عکس در طول فرآيندهاي زير نويس تصوير مانند جمع اوري منابع ، بيان مي کنند.