Abstract:
مساله اصلی پژوهش حاضر "ارائه مدل نتایج کیفیت رابطه بانک با مشتریان شرکتی (مطالعه موردی: بانک ملت) " است. در این پژوهش محقق تلاش میکند به این سوال اساسی پاسخ دهد که نتایج وجود روابط بلندمدت و افزایش کیفیت رابطه بانکها با مشتریان شرکتی چیست؟ پژوهش از نظر هدف از نوع توسعهای-کاربردی و از نظر روش، آمیخته (کمی و کیفی) میباشد. به منظور گردآوری دادههای مورد نیاز از هر دو روش کتابخانهای و میدانی استفاده شد. ابزار گرد آوری دادهها نیز: بررسی اسناد و مدارک، مصاحبه و پرسشنامه است. جامعه آماری پژوهش مشتریان شرکتی بانک ملت در سطح شعب استان تهران، که تعداد 350 مجموعه و شرکتهای زیر مجموعه را تشکیل داده بودند که با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 291 نفر از مدیران ارشد مشتریان شرکتی بانک ملت در سطح شعب استان تهران به عنوان حجم نمونه، در این پژوهش همکاری کردند. تجزیه و تحلیل دادههای جمع آوری شده، به دو روش توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار SPSS 16 و Smart PLS انجام شد. در پایان رفتار کارکنان، شایستگی و مهارت کارکنان، امکانات فیزیکی، قابلیت اعتماد و تنوع خدمات تحت عنوان مولفههای مدل نتایج کیفیت رابطه بانک با مشتریان شرکتی»، مورد پذیرش قرار گرفت.
the main problem of this study is to present model quality outcomes model with corporate customers (case study: bank bank). in this research, the researcher tries to answer the question that the results of long - term relations and enhancing the relationship quality of banks are with corporate customers? the aim of this study is practical and practical and in terms of method, mix (quantitative and qualitative). in order to collect the required data, both library and field methods were used. the data gathering tool is also a survey of documents, interviews and questionnaires. the study population of corporate clients of mellat bank in tehran, which had set a number of 350 sets and companies affiliated with the cochran formula, the number of 291 senior managers of corporate bank clients at the level of the tehran branch in this study contributed to this study. analysis of collected data was conducted in two descriptive and inferential methods through spss 16 and smart pls software. at the end of employee behavior, competency and skill of employees, physical facilities, reliability and diversity of services were accepted as model elements of bank relationship quality outcomes.
Machine summary:
در پايان رفتار کارکنان ، شايستگي و مهارت کارکنان ، امکانات فيزيکي ،قابليت اعتماد و تنوع خدمات تحت عنوان مولفه هاي مدل نتايج کيفيت رابطه بانک با مشتريان شرکتي»، مورد پذيرش قرار گرفت .
بنابراين مسأله اصلي پژوهش حاضر اين است که بانک ها چگونه روابط بلندمدت و پايدار با مشتريان شرکتي خود ايجاد کنند؟ و مهمترين عوامل مؤثر و نتايج حاصل از ايجاد چنين روابطي جه مواردي هستند؟ اهميت تحقيق با توجه به تشـريح دلايل اهميت مشـتريان شـرکتي در بخش بيان مسـئله و اهميت شـناخت موضـوع کيفيت رابطه موجود ميان بانکها و ايندسـته از مشـتريان در اين پژوهش سـعي شـده اسـت تا با عنايت به عدم وجود تحقيقي بومي در اين ارتباط به تشـريح وضـعيت موجود و ابعاد و نتايج بهبود کيفيت رابطه که شـاهراه ايجاد و حفظ روابط بلند مدت ميان مشترياني از ايندست و بانکهاست بپردازد .
(به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل ٧- نقش ارتباطات يکپارچه بازاريابي در ايجاد ارزش ويژه برند(کاتلر، ٢٠٠٦) تعريف رضايت مشتري لينگنفلد* رضايت مشتري را از لحاظ روانشناختي، احساسي ميداند که در نتيجه مقايسه بين مشخصات محصول دريافت شده با نيازها يا خواسته هاي مشتريان و انتظارات اجتماعي در رابطه با محصول ، حاصل ميشود.
توصيف داده ها تعداد آزمودني در اين تحقيق شـامل ٢٩١ نفر بوده اسـت که ويژگيهاي جمعيت شـناختي آنها به صـورت زير مي باشد: جنسيت : بررسي انجام شده درزمينۀ جنسيت پاسخ دهندگان منتخب در نمونه نشان ميدهد ١٩.
An Empirical Study of Consumer Impulse Buying Behavior in Local Markets.