چکیده:
وفاداری به نام تجاری مقوله ای است که از عوامل و شرایط متعدد و متنوعی تاثیر می پذیرد که میزان اثرگذاری آن ها با توجه به نوع سازمان، متفاوت است. هدف این مقاله طراحی و تبیین الگوی عدالت محوری است که باعث افزایش وفاداری به نام تجاری خواهد شد. در این راستا، پس از مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهش، عوامل موثر بر وفاداری به نام تجاری شناسایی و بررسی می شود. این پژوهش، توصیفی-پیمایشی و از نوع کاربردی است و جامعه آماری آن را مشتریان شعب بانک تجارت شهرستان یزد تشکیل می دهد. در ابتدا الگو های مفهومی استخراج شده در رابطه با هر یک از عوامل موثر بر وفاداری، از طریق تحلیل مسیر و تحلیل عاملی تاییدی ارزیابی و تایید شد. در نهایت روابط بین عوامل موثر بر وفاداری به نام تجاری در الگوی نهایی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل ضمن تایید برازش الگوی عدالت محور وفاداری نشان داد که کلیه عوامل به جز رضایت مشتری اثر معنی داری بر وفاداری به نام تجاری دارند.