چکیده:
بانکداری الکترونیکی هم به عنوان یک تکنولوژی نوین در صنعت الکترونیک فضای وسیعی را برای رشد دارد. و این موضوع لزوم مطالعه و شناسایی عوامل موثر بر پذیرش این خدمات را نشان می دهد. تحقیقات بسیاری بر اهمیت بازار محوری به عنوان پیش نیاز برای بهبود کیفیت شرکت و سودآوری آن تاکید کرده است، مخصوصا در صنایع خدمات مالی این اهمیت افزونتر میگردد. پژوهش حاضربا هدف بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی مبتنی بر هرم مشتری است . روش مورد استفاده تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی – همبستگی است جامعه آماری این پژوهش کارکنان بانک کشاورزی شعب شهرکرد بوده نمونه با استناد به جدول مورگان 48 نفر در نظر گرفته شد. در این تحقیق تاثیر بازاریابی داخلی بر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک در چهارگروه از مشتریان (پلاتینیومی–طلایی –آهنی –سربی) بررسی شد. یافته ها نشان دادکه بین متغیرهای بازاریابی داخلی و کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی در مشتریان پلاتینیومی و طلایی ارتباط وجود دارد ولی در مشتریان اهنی و سربی تنها بین متغیر چشم انداز با کیفیت از خدمات بانکداری الکترونیکی رابطه وجود دارد و بین دو متغییر دیگر بازاریابی داخلی (بهبود و پاداش ) با خدمات بانکداری الکترونیکی رابطه وجود ندارد
خلاصه ماشینی:
000 نتایج آماره آزمون رگرسیونی در مشتریان پلاتینیومی بانک کشاورزی با توجه به ضریب بتا و سطح معناداری بدست آمده هر یک از متغیرها نیز نشان داد در سطح (001/0)بین (چشم انداز و بهبود و پاداش) با کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک در مشتریان پلاتینیومی رابطه وجود دارد.
023 نتایج آماره آزمون رگرسیون در مشتریان طلایی بانک کشاورزی با توجه به ضریب بتا و سطح معناداری بدست آمده هر یک از متغیرها نیز نشان داد در سطح (05/0) بین (چشم انداز و بهبود و پاداش) با کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک در مشتریان طلایی رابطه وجود دارد.
سطح معنی داری بدست آمده هر یک از مولفه ها بیانگر وجود رابطه مستقیم بین چشم انداز و بهبود و پاداش با کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک در مشتریان پلاتینیومی شعب بانک کشاورزی شهرکرد است.
در فرض فرعی چهارم ضریب تعیین بیانگر 99 درصد تغییرات مربوط به کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک از طریق تغییرات بازاریابی داخلی در مشتریان سربی قابل پیش بینی و تبین است ونتایج آماره آزمون رگرسیونی نشان داد در سطح (05/0) بین چشم انداز وکیفیت خدمات بانکداری الکترونیک در مشتریان سربی رابطه وجود دارد و بین مولفه های(بهبود و پاداش) با کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک در مشتریان سربی رابطه وجود ندارد و با تحقیق کمالیان(1389)که در تحقیقی با عنوان بررسی رابطه بازاریابی داخلی و کیفیت خدمات در صنعت بانکداری نتایج تحقیق نشان داد، بازاریابی داخلی بر کیفیت خدمات خارجی اثر مثبت و معنی داری نداشته است همسومی باشد.