چکیده:
پژوهش پیشرو با هدف بررسی تأثیر کیفیت خدمات، ارزش درک شده، رضایت مشتری بر روی تمایلات رفتاری مصرفکنندگان جهت جلب اعتماد، تعهد و وفاداری صورت گرفته است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری دادهها جزء پژوهشهای توصیفی - پیمایشی است که بر روی نمونهای 384 نفری از مصرفکنندگان اینترنت خطوط ایرانسل در شهر تهران انجام گرفت. از جمله محدودیتهای این پژوهش میتوان هزینهبر بودن و در دسترس نبودن تمام مصرفکنندگان صنعت تلکام را نام برد. این پژوهش 13 فرضیه را بررسی نمود که در نتایج تحلیل عاملی تاییدی و مدلیابی معادلات ساختاری یک فرضیه که تأثیر کیفیت برتعهد به رابطه با برند را بررسی مینمود، رد شد. از کاربردهای مدیریتی پژوهش بررسی تمایلات رفتاری مصرفکنندگان برند است که کاربردهای بسیاری در صنایع و سازمانها دارد. نوآوری پژوهش نیز بررسی مدل ارائه شده با این حجم از متغیرهاست که نشان میدهد ارائهی خدمات با کیفیت بالا و ارزش ایجاد شده برای مشتری به خوبی میتواند منجر به رضایت زیاد و تعهد در مشتری شود. بنابراین تصویر ذهنی ایجاد شده از شرکت را مورد تأثیر قرار داده و نهایتاً باعث حفظ وفاداری مشتریان میشود.
خلاصه ماشینی:
طـراحی و ارائه مـدل ارتباط مصرفکننـده برند در بازار اینتـرنت تلـفن همـراه (مطـالعه مـوردی: شرکت خدمات ارتبـاطی ایرانسـل ) سید مهدی جــلالی ١*، زینـب خوشچهـره 2 ١استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه ٢کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه تاریخ دریافت : ١٣٩٦/٠٧/٠٦ تاریخ پذیرش: ١٣٩٦/١٢/٢١ چکــیده پژوهش پیش رو با هدف بررسی تأثیر کیفیت خدمات، ارزش درک شده، رضایت مشـتری بـر روی تمایلات رفتاری مصرفکنندگان جهت جلب اعتماد، تعهد و وفاداری صورت گرفته است .
نوآوری پـژوهش نیـز بررسـی مـدل ارائـه شـده بـا ایـن حجـم از متغیرهاست که نشان میدهد ارائه ی خدمات با کیفیت بالا و ارزش ایجاد شده بـرای مشـتری به خوبی میتواند منجر به رضایت زیاد و تعهد در مشتری شود.
بنابراین در تحقیق حاضر محقق قصد دارد به این موضوع بپردازد که چگونه میتوان مدل ارتباط مصرفکننده برند در بازار اینترنت تلفن همراه ایرانسل طراحی و ارائه کند؟ مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد به برند عبارت است از درجه توانائی و ظرفیـت برنـد در بـرآوردن وعـدههـای داده شده.
اعتماد به برند H رضایت مندی H۵ H١١ H٧ H٨ H١٠ H٢ اندازه سرمایه گذاری H ارزش درک شده H۴ کیفیت H9 وفاداری H١٥ عملکردی به برند H تعهد به H١٣ رابطه کیفیت H14 H٣ خدمات کیفیت کیفیت جایگزین ها فنی شکل ١ – مدل مفهومی تحقیق روششناسی این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش جمع آوری دادهها از نوع توصـیفی - پیمایشی است .