چکیده:
برخورداربودن تولیدکنندگان ازبازارمصرف داخلی درهرکشوری یکی ازعوامل رشدوتوسعه اقتصادی به حساب می آید. بازاریابی تاثیرگذاریکی ازشیوه های نوین بازاریابی دیجیتال است که بکارگیری آن می تواندمصرف کنندگان رابه سوی خریدومصرف محصولات داخلی سوق دهد. پژوهش حاضر،به شیوه کیفی وبااستفاده ازطرح نظام مند نظریه داده بنیاد،برای شناسایی مولفه های بازاریابی تاثیرگذاردرترغیب مشتریان به خریدمحصولات داخلی انجام شده است.باهدف دستیابی به بیشترین اطلاعات در مورد پدیده موردبررسی،بااستفاده ازروش نمونه گیری نظری وتکنیک گلوله برفی،مشارکت کنندگان پژوهش،که شامل اعضای هیات علمی دانشگاه،خبرگان بازاریابی،مدیران شرکت های تبلیغات وبرندبودند،انتخاب شده وتارسیدن به اشباع نظری از 17نفرازآنان مصاحبه عمیق ونیم ساختاریافته،بعمل آمد. باتحلیل اطلاعات، مولفه های بازاریابی تاثیرگذاردرراستای خریدمحصولات داخلی طی مراحل کدگذاری شناسایی ودرقالب الگو ترسیم شدند. نتایج پژوهش حاکی ازآن است که تغییرنوع ارتباطات ورفتارمصرف کنندگان،رشدفناوری وتغییرشیوه های بازاریابی باعث اقبال افرادبه سوی بازاریابی تاثیرگذارشده است. بازاریابی تاثیرگذار،دامنه شناخت مصرف کنندگان راتوسعه می دهد،احساسات وعواطف افرادرادرگیرمی کندوباعث تغییر رفتار خریدمی شود. این پژوهش همچنین مولفه هایی ازجمله انجام تحقیق،سناریو نویسی،ارائه الگوی متفاوت حسب بازار،استفاده از بازاریابی نامحسوس وبازاریابی یکپارچه رابه عنوان راهبردهای بازاریابی تاثیرگذارمعرفی می کندکه این راهبردهاخودتحت تاثیرشرایط زمینه ای و مداخله گرقرارمی گیرند. پیامدهای اجرای مطلوب بازاریابی تاثیرگذار،وفاداری مشتریان،افزایش فروش و درآمد،کاهش نرخ شکست،برندسازی ومزیت رقابتی برای سازمان هاوبرندهاخواهدبود.
Having producers in the domestic consumer market in any country is one of the factors of economic growth and development.Influencer marketing is one of the new methods of digital marketing that can be used to lead consumers to buy and consume domestic products.The present study,in a qualitative manner and using the systematic grounded theory method,has been done to identify the Influencer marketing components in persuading customers to buy domestic products.In order to obtain the most information about the phenomenon,using theoretical sampling method and snowball technique,the research participants,which included university faculty members,marketing experts,managers of advertising and branding companies,were selected to achieve theoretical saturation, 17 of them underwent an in-depth and semi-structured interview.By analyzing the information,the components of influencer marketing in persuading consumers to purchase domestic products were identified in coding steps and drawn in a pattern. The results indicate that changing the type of communication and behavior of consumers, technology growth and changes in marketing methods have caused people to pay attention to Influencer marketing.Influencer marketing expands the scope of consumer awareness,engages people's feelings and emotions,and changes shopping behavior.This research also introduces components such as research,scenario development,presenting a different model according to the market,using stealth marketing and integrated marketing as Influencer marketing strategies that these strategies are influenced by the contextual and Interventional conditions.The consequences of good implementation of Influencer marketing will be customer loyalty,increased sales and revenue,reduced failure rates,branding and competitive advantage for organizations and brands.
خلاصه ماشینی:
به عبارتی در بازاریابی تأثیرگذار، یک مصرف کننده به خاطر صرف زمان زیاد با تأثیرگذار رسانه های اجتماعی و مواجهه با او، میزان ترجیحش به او افزایش پیدا میکند یا تحت تأثیر تخصص و 1Influencer marketing ویژگیهای وی قرار میگیرد و به او اعتماد میکند یا ممکن است خود را متعلق به گروهی بداند که تأثیرگذار در آن است و درنتیجه فارغ از همه عوامل مؤثر دیگر، اقدام به خرید محصول نماید.
پیشینه داخلی پژوهش نویسنده و تاریخ نام مجله یافته های مهم انتشار Sohrabi,Khalili در این مطالعه ، فرآیند تخصیص فرد تأثیرگذار به محصول یا خدمت موردنظر براساس معیارهایی مانند نوع فعالیت (محصولات و خدمات ارائه شده توسط این Jafarabad,Vanak&i راهبردهای افراد)، حوزه کلی فعالیت فرد تأثیرگذار (نقش اجتماعی) در اینستاگرام بررسی و Mohammadzadeh بازرگانی تحلیل گردید.
Nejad, Sherrell & Journal of موضوع : این مطالعه ، نقش افراد تأثیرگذار و تأثیرشان را بر انتشار محصول Marketing Babakus )2014( Theory and جدید از دیدگاه مدیریت بازاریابی بررسی کرده است .
Pang, Yingzhi Tan, Media Asia موضوع : در این مطالعه ، روابط مؤثر سازمان ها با تأثیرگذاران رسانه های Song-Qi Lim, Yue-Ming Kwan & Bhardwaj اجتماعی بررسی شده و طرز فکر در مورد قضاوت درباره محتوا، روال رسانه ای، Lakhanpal )2016( اهداف و نقش های اقتصادی و اجتماعی و نیروهای خارج از رسانه موردتحلیل قرار گرفت .
Glucksman )2017( Elon Journal of موضوع : در این مطالعه ، نقش تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی در برندسازی RUensdeearrgcrhadinuate سبک زندگی بررسی شده و تعامل بین تأثیرگذار، برند و مصرف کننده تحلیل Communications شده است .