چکیده:
خرید آنلاین روش جدید و امروزی خرید اقلام است و مشتری را قادر می سازد در هر ساعت و از هر مکان خرید کند، بنابراین دسترسی را تسهیل می کند خرید آنلاین اساسا می تواند دسترسی و انتخاب مشتریان را برای آینده نزدیک و در زمان های آینده بازسازی کند. در این تحقیق به بررسی تاثیر تجربه مشتری بر نگرش و قصد خرید مجدد با نقش تعدیلگری ارزش هم آفرینی (مورد مطالعه : قزوین فود)پرداخته شد. این پژوهش یک تحقیق توصیفی و از نظر راهبردی پیمایشی است . جامعه آماری تحقیق مشتریان قزوین فود در شهر قزوین در نظر گرفته شدند. حجم نمونه با توجه به توجه به فرمول کوکران در جامعه نامحدود ٣٨٤ نفر مشخص و با حجم نمونه در تکنیک معادلات ساختاری تطبیق داده شد. روش نمونه گیری نیز به صورت تصادفی ساده بود. روایی و پایایی پرسشنامه تایید شد و داده ها با استفاده از نرم افزار SmartPLS تحلیل شدند. نتایج بدست آمده از تحلیل داده ها نشان دادند تجربه مشتری بر نگرش نسبت به خرید آنلاین و نگرش نسبت به خرید آنلاین بر قصد خرید آنلاین مجدد تاثیرگذار است . تجربه مشتری از طریق نگرش خرید بر قصد خرید تاثیرگذار بوده و نگرش نسبت به خرید آنلاین تحت تاثیر تعدیلگری ارزش هم آفرینی بر قصد خرید آنلاین مجدد تاثیرگذار است . بر اساس نتایجی که در این پژوهش بدست آمد، اگر قزوین فود هدفی را برای قصد خرید مجدد مشتریانش دنبال می کند، بایستی بر ایجاد تجربه و نگرش مثبت برای آن ها تلاش کرده و ارش های هم آفرینی بیشتری با مشتریان در نظر داشته باشد. با افزایش ارزش هم آفرینی، نگرش مثبت مشتریان تثبیت و گاهی تقویت می شود. یعنی همکاری و همیاری مشتریان با وبسایتی که خدمات از آن دریافت می کنند برای حل مشکلات احتمالی و درک مشتری از اینکه مدیریت سایت مشتریانش را برای ایجاد راه حل های جدید، تشویق می کند؛ نگرش مثبت مشتریان نسبت به خرید آنلاین را تقویت کرده و در نتیجه ، تمایل مشتری برای تصمیم گیری خرید آنلاین در آینده نیز تقویت می شود.
خلاصه ماشینی:
تاثير تجربه مشتري بر نگرش و قصد خريد مجدد با نقش تعديلگري ارزش هم آفريني (مورد مطالعه : قزوين فود) بهرام غياثوند محمدخاني١، نيما رحماني ٢ ١ مديريت بازرگاني ، گرايش بازاريابي ٢ استاد راهنما، استراتژيک چکيده خريد آنلاين روش جديد و امروزي خريد اقلام است و مشتري را قادر مي سازد در هر ساعت و از هر مکان خريد کند، بنابراين دسترسي را تسهيل مي کند خريد آنلاين اساسا مي تواند دسترسي و انتخاب مشتريان را براي آينده نزديک و در زمان هاي آينده بازسازي کند.
در اين تحقيق به بررسي تاثير تجربه مشتري بر نگرش و قصد خريد مجدد با نقش تعديلگري ارزش هم آفريني (مورد مطالعه : قزوين فود)پرداخته شد.
بر اساس نتايجي که در اين پژوهش بدست آمد، اگر قزوين فود هدفي را براي قصد خريد مجدد مشتريانش دنبال مي کند، بايستي بر ايجاد تجربه و نگرش مثبت براي آن ها تلاش کرده و ارش هاي هم آفريني بيشتري با مشتريان در نظر داشته باشد.
فرضيه هاي پژوهش : فرضيه اصلي: ١) تجربه مشتري از طريق نگرش نسبت به خريد آنلاين و تحت تاثير تعديلگري ارزش هم آفريني بر قصد خريد مجدد آنلاين تاثيرگذار است .
فرضيه اصلي: تجربه مشتري از طريق نگرش نسبت به خريد آنلاين و تحت تاثير تعديلگري ارزش هم آفريني بر قصد خريد مجدد آنلاين تاثيرگذار است .
٥ – بحث و نتيجه گيري فرضيه اصلي: تجربه مشتري از طريق نگرش نسبت به خريد آنلاين و تحت تاثير تعديلگري ارزش هم آفريني بر قصد خريد مجدد آنلاين تاثيرگذار است .