چکیده:
در این مقاله،به ارزیابی اثربخشی سیستم جامع نیروی انسانی صنعت نفت پرداخت شده است.برای این منظور،از مدل ارائهشده توسط دیلون و مک لین در زمینه اثربخشی سیستمهای اطلاعاتی استفاده شده است.ابعاد این مدل عبارتاند از:کیفیت اطلاعات، کیفیت سیستم،بهکارگیری اطلاعات،رضایت کاربر،پیامدهای فردی و پیامدهای سازمانی. بررسی کتب و مقالات گوناگون نشان میدهد که اثربخشی سیستمهای اطلاعاتی با میزان رضایت کاربران از این سیستمها رابطه مستقیمی دارد.بنابراین،در این مقاله برای ارزیابی اثربخشی سیستم جامع نیروی انسانی،به بررسی رضایت کاربران این سیستم با توجه به ابعاد مطرحشده در مدل دیلون و مک لین پرداخته شده است.نتایج این ارزیابی نشان میدهد که کاربران سیستمهای اطلاعاتی،از تمام ابعاد مورد بررسی،رضایت دارند.
خلاصه ماشینی:
"ص ص 521-711ارزیابی اثربخشی سیستم جامع نیروی انسانی در صنعت نفت
در این مقاله،به ارزیابی اثربخشی سیستم جامع نیروی انسانی صنعت نفت پرداخت شده
سیستمهای اطلاعاتی استفاده شده است.
اثربخشی سیستم جامع نیروی انسانی،به بررسی رضایت کاربران این سیستم با توجه به
پرداخته و از این طریق میزان اثربخش بودن سیستمهای اطلاعاتی خود را تعیین
رضایت کاربران سیستم بعنوان یک مقیاس اصلی سنجش اثربخشی سیستم در نظر
گرفته شده و بیان شده است که اگر کاربران از یک سیستم رضایت نداشته باشند،
نتایج نشان میدهد هنگامی که کاربران درک کنند که EDI برای سازمان آنها سودمند است،میزان رضایت آنها افزایش مییابد.
تحقیقات در زمینه تاثیر سیستمهای اطلاعاتی بر عملکرد سازمانی را میتوان به سه
گروه سوم تحقیقات نیز سعی در سنجش تاثیر سازمانی سیستمهای اطلاعاتی از
"کاربران سیستم جامع نیروی انسانی،از این سیستم رضایت دارند.
فرضیه سوم:کاربران سیستم،از بهکارگیری سیستم رضایت دارند.
برای بررسی فرضیات یادشده،از پرسشنامهای حاوی 82 سؤال استفاده شده است
محقق برای سنجش فرضیه سوم،از مدل TAM استفاده کرده است.
تحقیق و اطلاعات مربوط به سیستم جامع نیروی انسانی شرکت نفت،از روش
سیستم جامع رایانهای نیروی انسانی صنعت نفت با استفاده از آخرین فناوری
اطلاعات جمعیتشناختی نمونه مورد بررسی به صورت زیر است.
*28 درصد کاربران از کیفیت سیستم رضایت دارند.
لذا،جهت افزایش رضایت کاربران سیستم جامع نیروی انسانی،باید قابلیتهای سیستم را به کاربران آموزش داد،چراکه این امر خود باعث
افزایش اثربخشی این سیستم شده و منجر به تداوم استفاده از سیستم توسط کاربران
ارزیابی سیستم با توجه به نظریات کاربران مستقیم آنها بپردازند و از نتایج به دست"