خلاصة:
ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻫﻮش ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮ ﻧﻮآوری در ﺑﺎزارﻫﺎی ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﻧﻘﺶ ﺗﻌﺪﯾﻠﮕﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژﯾﮏ ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺖ. اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ از ﻟﺤﺎظ ﻫﺪف ﮐﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻈﺮ روش در زﻣﺮه ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ، ﺷﺎﻣﻞ ﺧﺒﺮﮔﺎن و ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن ﺣﻮزه ﻓﺮش اﺻﻔﻬﺎن ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد 61 ﻧﻔﺮ ﺑﻮده اﺳﺖ. اﺑﺰار ﮔﺮدآوری در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ، ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﻮده ﮐﻪ ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ اﯾﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺿﺮﯾﺐ آﻟﻔﺎی ﮐﺮوﻧﺒﺎخ 0.911 ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺷﺪ. ﺟﻬﺖ ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ داده ﻫﺎی ﺟﻤﻊ آوری ﺷﺪه از ﻧﺮم اﻓﺰار ﻣﺪﻟﺴﺎزی ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎری اﺳﻤﺎرت ﭘﯽ ال اس اﺳﺘﻔﺎده ﮔﺮدﯾﺪ. ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﮐﯽ از آن اﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻮ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮ ﻧﻮآوری در ﺑﺎزارﻫﺎی ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﻌﻨﯽ داری دارد و در اداﻣﻪ ﻧﻘﺶ ﺗﻌﺪﯾﻠﮕﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژﯾﮏ ﺑﺮ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺳﺎزﮔﺎری ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮ ﻧﻮآوری در ﺑﺎزارﻫﺎی ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻧﺸﺪ وﻟﯽ ﻧﻘﺶ ﺗﻌﺪﯾﻠﮕﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی ﺑﺮ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺳﺎزﮔﺎری ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮ نوآوری در ﺑﺎزارﻫﺎی ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻣﻮرد ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ.
The purpose of this study was to investigate the effect of marketing intelligence on innovation in global markets
with the moderating role of technological development. This research is practical in terms of its purpose and in
terms of method is a descriptive - correlation research. The statistical population of this study included 61
people of experts and specialists in the field of Isfahan carpet. The instrument for collecting data was standard
questionnaire. The reliability of this questionnaire was confirmed using Cronbach's alpha coefficient of 0.911.
Structured Equation Modeling Software (SPSS) software was used to analyze the collected data. The results
indicate that marketing intelligence has a significant effect on innovation in global markets. Further, the
moderating role of technological development on the impact of marketing compatibility on innovation in global
markets was not confirmed, but the moderating role of economic development on impact of marketing
compatibility on innovation in global markets was confirmed.
ملخص الجهاز:
ابزار هوش بازاریابی برای همه سازمانها که به دنبال نوآوری میباشند مورد نیاز است تا از این طریق بتوانند محیط درون و بیرون سازمان را پایش کرده و تصمیمات مناسب و به موقع، در جهت دستیابی به نوآوری، گرفته شود.
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر هوش بازاریابی بر نوآوری در بازارهای جهانی با نقش تعدیلگر توسعه تکنولوژیک بوده است.
نتیجه آزمون فرضیات نشان داد که بین هوش بازاریابی، انسجام تیم و سازگاری بازاریابی بر نوآوری در بازارهای جهانی رابطه معنـی داری وجـود دارد.
در نهایت، محقق توانسته است ادعاهای مطرح شده در تحقیق را به نحو مطلوبی از طریق پژوهش و تجزیه و تحلیل داده های استخراجی مورد آزمون قرار دهد و به نتیجه ای مشخص در این خصوص نائل گردد.
Karayanni, A, (2006), The effect of culture on creation Marketing intelligence by internet and creation value in organization, Journal of Strategy & Leadership, VOL.
Song, M and Jeff, T, (2009), "The Role of Suppliers in Market Intelligence Gathering for Radical and Incremental Innovation", Journal of Prod Innovation Management, Vol. 26.
Decision Support Systems 50, 743-754 Investigating the Impact of Marketing Intelligence on Innovation in Global Markets with the Moderating Role of Technological Development (Case study: Isfahan Carpet Area) Hassan Esmailpour1, Ali Asghar Farahmand2 1.
of Business - Marketing Management of Faculty of Management, Islamic Azad University, Tehran Central Branch, Tehran, Iran Abstract The purpose of this study was to investigate the effect of marketing intelligence on innovation in global markets with the moderating role of technological development.