خلاصة:
هدف این پژوهش، بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر بروز نیات رفتاری مثبت به واسطه ارزش درک شده مشتری و رضایتمندی است. ماهیت تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق را، مشتریان شعب موسسه مالی و اعتباری ثامنالحجج (ع) واقع در شهرستان مشهد مقدس تشکیل میدهند. نمونه به حجم 304 نفر محاسبه و از نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است. مدل اولیه تحقیق با مرور مطالعات پیشین طراحی و در مرحله بعد با استفاده از نظر خبرگان با شرایط مورد مطالعه، تطبیق داده شد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه میباشد. برای آزمون مدل، از مدلسازی معادلات ساختاری در محیط نرمافزار اموس، استفاده شده است. نتایج نشان داد، کیفیت خدمات بهطور مستقیم و غیرمستقیم از طریق رضایتمندی مشتریان و ارزش درک شده مشتری باعث بروز نیات رفتاری مثبت در مشتریان موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) میشود. قابل ذکر است که اثر غیرمستقیم کیفیت خدمات بر نیات رفتاری مثبت مشتریان مهمتر از اثر مستقیم آن میباشد. همچنین شاخص شایستگی در ارائه خدمات بیشترین اثر را بر کیفیت خدمات موسسه مالی و اعتباری ثامنالحجج (ع) دارد.