خلاصة:
پذیرش دانشجویان آیرانی برای رشته زیان انگلیسی در دانشگاهها به نمرات آنان در درسهای زبان» معارف اسلامی» آدبیات
فارسی و زبان عربی » بستگی دارد . برای نشان دادن نارسایی این شیوه پذیرش دانشجوی زبان» تجدیدنظر در ضرایب نمرات این
بر اساس این پژوهش » اگرچه همبستگی بین نمرات زبان و سایر درسها بر حسب مقیاس مورد محاسبه. معلی دار است ولی
سهم سه درس دیگر اهمیت خاصی دارد .
این بررسی بر آن است که برای پذیرش دانشجو در رشتههای سهم تمرات زبان تا حد وجوب شرایط دانشجو افزایش یابد .
The addmission of students of English to the universities of Iran is based on the snm of English,Theology,Persian literature and Arabic scores.Toindicate the inaccuracy of this way of addmition,the study argues that the proportion of scores should be changed in favor of English. According to this study,although the corrolation between English and total scores,in terms of both ordinal and interval scales,is significant,the contriution of three other subjects is remarkable. The study claims that in order to addmit students to major in English,the share of language should be increased or at least a level a candidate must be qualified.
ملخص الجهاز:
"پذیرش دانشجویان ایرانی برای رشته زبان انگلیسی در دانشگاهها به نمرات آنان در درسهای زبان،معارف اسلامی،ادبیات
برای نشان دادن نارسایی این شیوهء پذیرش دانشجوی زبان،تجدیدنظر در ضرایب نمرات این
براساس این پژوهش،اگرچه همبستگی بین نمرات زبان و سایر درسها برحسب مقیاس مورد محاسبه،معنیدار است ولی
این بررسی بر آن است که برای پذیرش دانشجو در رشتههای زبان،سهم نمرات زبان تا حد وجوب شرایط دانشجو افزایش یابد.
این پژوهش بر آن است تا پذیرش دانشجویان زبان انگلیسی
این پژوهش بر ان است تا در سطح دادههای مورد تحلیل،
میزان همبستگی نمرات زبان خارجه در آزمون ورودی دانشگاهها
دانشجویان در رشتهء زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار میگیرد.
«دانشجویان زبان انگلیسی که قرار است بیش از 110 واحد
پیرسن»،میزان همبستگی این نمرات تعیین شده و سپس مورد
نحوهء پذیرش دانشجو مورد استفاده قرار گرفته است.
زبان انگلیسی با سایر دروس مؤثر در قبولی آنها(به عنوان افراد
آماده تحصیل در زبان انگلیسی)کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
در سه ستون دیگر به ترتیب نمرات دروس زبان عربی،ادبیات
موضوع نشان میدهد که در مجموع بین نمرات زبان و نمرهء
باوجوداین که نتایج این تحقیق رابطهء بین نمرات زبان و
از جمله این موارد،سهم ناچیز نمرهء زبان انگلیسی در
درس زبان خارجه در آزمون ورودی دانشگاهها مرتب شده است.
همبستگی در این خصوص را نیز انجام داده است که نتایج
است که در مجموع،بین رتبه(یا نمره)زبان انگلیسی و نمرهء کل
زبان انگلیسی منوط به حاصل جمع نمرات دروس عمومی آزمون
دادههای این پژوهش انجام گرفته است،استنباط میشود که
پذیرش دانشجو در این رشته برمیگردد و لازم است که از سوی"