خلاصة:
How do you define yourself as a language teacher? Which roles do you play in language teaching? How do you perceive your own status, commitments, roles, values, beliefs, emotions, and actions in the field of language teaching? How do people perceive you in your profession? Which challenges do you usually face in language instruction? What do you do to develop professionally? Answers to these questions, among many others, reflect the self-images and perceived roles that constitute Teachers’ Professional Identity (TPI). Since enhancing and transforming teachers’ professional identity is believed to be the cornerstone of teachers’ professional development, this article briefly introduces the concept of TPI. More specifically, considering the widespread use of educational technology, especially in the pandemic era, in this article, TPI is pictured as informed by the characteristics of Computer Assisted Language Learning (CALL) among Iranian teachers, and some suggestions are provided to help teachers empower themselves in this field.
چه تعریفی از خود بهعنوان معلم زبان ارايه میدهیید؟ چه نقشهایی در تدریس زبان ایفا میکنید؟ موقعیت.
تعهدات, نقشهاء ارزشهاء باورهاء عواطف و عملکرد خود را در حوزه تدریس زبان چگونه میبینید؟ مردم شما
را در حرفهتان چگونه فردی میبینند؟ معمولا با چه چالشهایی در حوزه اموزش زبان روبهرو میشوید؟ برای
پیشرفت حرفهای خود چه میکنید؟ پاسخ به این پرسشها و بسیاری از پرسشهای دیگر, بازتاب تصویر ذهنی از
خودتان و نقشهای درکشده در حرفه شماست که هویت حرفهای معلمهای زبان را تشکیل میدهد. از انجایی
اولیهای از هویت حرفهای معلمها ارايه میدهد. با درنظ رگرفتن استفاده گسترده از فناوری اموزشی, بهویژه در دوران
همهگیری, در این مقاله هویت حرفهای معلمها با توجه به ویزژگیهای یادگیری فناورانه زبان انگلیسی بین معلمهای
زبان ایرانی به تصویر کشیده شده است و پیشنهادهایی برای توانمندسازی این معلمها ارايه میشود.