خلاصة:
به منظور بررسی نظاممند مؤلفههای بازاریابی بنگاه،در این مطالعه رویکرد سیستمی(شامل ورودی، فرآیند،خروجی و بازخور)مدنظر قرار گرفته است.در این پژوهش با بررسی منابع ثانویه و مدل- های معتبر موجود در زمینه بازاریابی مؤلفههای تشکیلدهندهی بازاریابی بنگاهها شناسایی، تلخیص،تلفیق و تکمیل شده است.در مجموع سی مؤلفه به عنوان مؤلفههای تشکیلدهندهی بازاریابی تعیین و مبنای طراحی سؤالات پرسشنامه قرار گرفت.با استفاده از دادههای حاصل از پرسشنامه،اهمیت و وضعیت مؤلفههای تشکیلدهندهی بازاریابی بنگاه در فضای کسب و کار ایران از نظر خبرگان مشخص شد.نتایج تجزیه و تحلیلها حاکی از آن است که از نظر خبرگان کلیهی مؤلفهها به عنوان مؤلفههای تشکیلدهندهی بازاریابی بنگاه در ایران مورد تأکید بوده،اکثر این مؤلفهها در فضای کسب و کار ایران از اهمیت زیاد و وضعیت نامساعدی برخوردار هستند که بر این اساس با توجه به وضعیت و اولویت مؤلفهها،توصیههایی کاربردی ارایه شده است.
ملخص الجهاز:
"به منظور بررسی نظاممند مؤلفههای بازاریابی بنگاه،در این مطالعه رویکرد سیستمی(شامل ورودی،
پرسشنامه،اهمیت و وضعیت مؤلفههای تشکیلدهندهی بازاریابی بنگاه در فضای کسب و کار
کلیهی مؤلفهها به عنوان مؤلفههای تشکیلدهندهی بازاریابی بنگاه در ایران مورد تأکید بوده،اکثر
این مؤلفهها در فضای کسب و کار ایران از اهمیت زیاد و وضعیت نامساعدی برخوردار هستند
خبرگان شناسایی و اولویتبندی شود و وضعیت موجود هریک از این عوامل مورد
این سوالات اساسی است که نخست مؤلفههای تشکیلدهندهی بازاریابی بنگاه در ایران
در این پژوهش از بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی صرفنظر شده و
عوامل تشکیلدهندهی آن در قالب اجزای سیستم بازاریابی بررسی شده است.
در این مرحله با مطالعه منابع ثانویه،حدود 87 مؤلفه تشکیلدهندهی بازاریابی شناسایی و در
-کنترل استراتژیک2مرحله دوم:بررسی مدلهای مهم بازاریابی و مؤلفههای تشکیلدهندهی آنها
اول،در این مرحله نیز مدلهای بازاریابی(حدود 01 مدل معتبر)مورد توجه قرار گرفت تا
در این مرحله و با توجه به اینکه تعداد مؤلفههای شناسایی شده زیاد و برخی از آنها مشابه
این پژوهش به خاطر اینکه به دنبال شناسایی و بررسی وضعیت عوامل و مؤلفههای تشکیل
به منظور تعیین وضعیت موجود مؤلفهها در فضای کسب و کار ایران مطرح شده بود،به این
برای تحلیل وضعیت موجود مؤلفهها از آزمون t استفاده شده است.
برای تعیین اولویت عوامل و مؤلفهها از آزمون فریدمن استفاده شده است.
(3)مؤلفههای فرعی تشکیلدهندهی بازاریابی در نگاره(3)مشخص شده است.
مؤلفههای تشکیلدهندهی بازاریابی در فضای کسب و کار ایران نمایند و سرانجام اینکه
سیستم بازاریابی مورد بررسی قرار گرفته است که بر این اساس بخشی از پژوهشهای آتی"