ملخص الجهاز:
"بیان داستان یکیاز فنون ساده و متنوعی است که پس از تسلط بر آن میتواند به عنوانابزاری مناسب و طبیعی برای تدرس گرامر استفاده شود.
بعد از بیان چند داستان متوجه خواهید شد که زبانآموزانمشتاقانه منتظر علایم شما هستند و بلافاصله(به سئوالها)پاسخمیدهند و گاهی نیز بجای دنبال کردن علایم شما پاسخ غلط میدهند واز این کار لذت میبرند.
She bought a big house with a swimming pool,and what else,Mrs. Gonzales?'' سپس معلم پاسخ میدهد: (به تصویر صفحه مراجعه شود)با اشاره به خانم گونزالس بفهمانید که بگوید بیش از یک میلیون دلار: ááThat's right.
برای تدریس must میتوانید داستانی در موردیکی از زبانآموزان خود بگوئید: (به تصویر صفحه مراجعه شود)حال اجازه دهید دانشآموزان داوطلبانه پاسخ دهند و سپس ادامه دهید: ááObviously,Jose?
مثلا راندال بورگر برای تمرین شفاهی در زمان گذشتهساده از زبانآموزان خواست تا جمله زیر را با یک داستان کامل کنند: ááLast night I got locked out of my house because...
(به تصویر صفحه مراجعه شود) از هر نوع لطیفه یا قصه کوتاه میتوان استفاده کرد،بشرطآنکه دارای مثالهای ساختاری برای تدریس باشد.
سپس معلم باید داستان را روی تختهسیاهبنویسد و قسمتهایی را خالی بگذارد تا زبانآموزان به آنها توجه کرده وپر کنند.
مثلا،برای آموزش یکی از موارد very,too و enough داستان تمرینی میتواند بصورت زیر باشد: (به تصویر صفحه مراجعه شود)(به تصویر صفحه مراجعه شود)داستان فوق را زبانآموزان پیشرفته بخوبی درک میکنند و اگرخیلی قدیمی یا کسلکننده بنظر آید،میتوان از لطیفه دیگر یا حتی متنساده شده یک داستان کلاسیک نوشته افرادی مانند«سامرست موآم»یا«گای داپاسانت»استفاده کرد."