Abstract:
هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت مشتری با نقش میانجی نگرش نسبت به برند بوده
است. جامعه آماری تحقیق را مشتریان برند شرکت خدماتی کالای شهروند تشکیل میدهند با استناد به جدول مورگان تعداد
۳۸۴ نفر از کا رکنان انتخاب شدند. ابزار این پژوهش، پرسشنامه میباشد. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ
بالاتر از ۰/۷ محاسبه برای تعیین روایی این ابزارها از روایی صوری و محتوایی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از
نرمافزار لیزرل و مدل معادلات ساختاری استفاده نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر
رضایت مشتری و نگرش بت به برند در میان مشتریان پرند شرکت خدماتی کالای شهروند مورد تایید است.
The purpose of this research was to investigate the effect of corporate social responsibility on customer
satisfaction with the mediating role of brand attitude. The statistical population of the study consisted of brand
clients of Shahrvand Services Company. Based on Morgan's table, 384 employees were selected. The instrument
of this research is a questionnaire. Reliability of the questionnaire was calculated using Cronbach's alpha
coefficient higher than 0.7. To determine the validity of these tools, formal and content validity was used. The
results of this research showed that the impact of corporate social responsibility on customer satisfaction and
brand attitude among brand customers of Shahrvand's customer service company was confirmed by the use of
LaserL software and structural equation model.
Machine summary:
ایران چکیده هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت مشتری با نقش میانجی نگرش نسبت به برند بوده است.
برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار لیزرل و مدل معادلات ساختاری استفاده نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت مشتری و نگرش نسبت به برند در میان مشتریان برند شرکت خدماتی کالای شهروند مورد تائید است.
از اینرو در این تحقیق ما به بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر روی رضایت مشتری با نقش میانجی نگرش نسبت به برند برند شرکت خدماتی کالای شهروند میپردازیم.
لذا، سوال اصلی تحقیق این است که آیا مسئولیت اجتماعی شرکت بر روی رضایت مشتری با نقش میانجی نگرش نسبت به برند برند شرکت خدماتی کالای شهروند تأثیر دارد؟ پیشینه تحقات انجام شده -موجودی (1395) مقالهای با عنوان "بررسی تأثیر مسئولیتپذیری اجتماعی سازمان به وفاداری مشتریان (بانک پاسارگاد اهواز)" انجام داده است.
7. He Yuanqiong &Lai Kin Keung (2014)The effect of corporate social responsibility on brand loyalty: the mediating role of brand imageTotal Quality Management, 2014.
Investigating the Impact of Corporate Social Responsibility on Customer Satisfaction and Attitudes towards the Brand of Shahrvand Service Company (Chain Stores) Mohammad Taleghani1, Mojgan Ahmadi2, Behrouz Ebadi 3 1- Associate Professor and Faculty Member of Management, Rasht Branch, Islamic Azad University, Rasht, Iran 2- PhD Student in Business Administration (Marketing Management Attitudes), Anzali Bandar Branch, Islamic Azad University, Anzali.
Iran Abstract The purpose of this research was to investigate the effect of corporate social responsibility on customer satisfaction with the mediating role of brand attitude.