Abstract:
هر سازمان به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و کیفیت فعالیتهای خود، نیاز مبرم به نظام ارزیابی دارد. امروزه درک صحیح مجموعه نیازها و مدیریت صحیح سرمایههای انسانی، کلید اصلی موفقیت سازمانها به شمار میآید. هدف از انجام این پژوهش شناسایی و دستهبندی عوامل موثر بر ارزیابی عملکرد کارکنان با استفاده از تکنیک تحلیل عاملی میباشد. پس از بررسی ادبیات پژوهشی و مطالعات پیشین 62 عامل موثر بر ارزیابی عملکرد شناسایی شد که بعد از پالایش مفهومی به 45 عامل کاهش یافت. با استفاده از تحلیل عاملی این عوامل به 8 شاخص اصلی ارزیابی عملکرد که عبارتند از عوامل شخصیتی، مدیریت عملکرد، کار گروهی، تعهد و ارزشهای اخلاقی نسبت به سازمان، مهارتهای ارتباطی، مدیریت دانش و اطلاعات، طراحی محصولات و خدمات مبتنی بر نیازها و انتظارات مشتری و شهروندی سازمانی تقسیمبندی گردید. در نهایت با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری با کمک نرم افزار Amos روایی مدل پژوهش بررسی شد.
Each organization to determine the quality of your work had an urgent need to evaluate the system. A correct understanding of the needs and the proper management of human resources in organizations is key to success. The aim of this study is to identify and categorize the factors affecting employee performance evaluation is using factor analysis. After reviewing the literature, 62 factors affecting the performance, were identified and were reduced to 45. Using factor analysis These factors were divided into 8 main indicator Which include Personality factors, performance management, Teamwork, Commitment and ethical values of the organization, Communication skills, Information and knowledge management, Designing products and services based on customer needs and expectations. Finally, using SEM The research model was confirmed.