چکیده:
وفاداری به برند به عنوان یکی از تاکتیک های اصلی بازاریابی، جهت پاسخ گویی بهتر به تهدیدات رقابتی و
درآمد بیشتر، از مهم ترین دغدغه های مطالعات بازاریابی است . امروزه حفظ سهم بالایی از بازار رقابتی، مستلزم داشتن مشتریانی نه تنها وفادار بلکه همراه با رضایت مندی است که در هر شرایطی به وفاداری از برند پرداخته و با تبلیغات شفاهی مثبت خود ارزش ویژه برند را در ذهن سایر افراد جامعه بهبود بخشند. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین وفاداری برند، رضایت برند، تبلیغات شفاهی و ارزش ویژه برند در برند بستنی میهن در سطح شهر تهران است. این پژوهش بر اساس هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر جمع آوری داده ها تحقیقی پیمایشی - توصیفی است. داده های جمع آوری شده حاصل از پرسشنامه با استفاده از نرم افزار لیزرل برای انجام تحلیل عاملی تاییدی و آزمون مدل معادلات ساختاری تحقیق استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که وفاداری برند اثر مثبت و معناداری بر رضایت برند دارد، وفاداری برند اثر منفی بر تبلیغات شفاهی دارد، رضایت برند اثر مثبت بر تبلیغات شفاهی دارد، تبلیغات شفاهی نیز اثر مثبت و معنی دار بر ارزش ویژه برند دارد.
خلاصه ماشینی:
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین وفاداری برند، رضایت برند، تبلیغات شفاهی و ارزش ویژه برند در برند بستنی میهن در سطح شهر تهران است .
واژگان کلیدی : وفاداری برند، رضایت برند، تبلیغات شفاهی، ارزش ویژه برند، مدل معادلات ساختاری ١- مقدمه در بازاریابی برندها اغلب نقطه شروع ، تمایز بین محصولات و خدمات ارائه شده و محصولات و خدمات در حال رقابت در بازار هستند، به طوری که این امر در موفقیت سازمانها نقشی حیاتی دارد.
همچنین از روش های آماری استنباطی مانند آزمون کولموگروف -اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن داده ها، تحلیل عاملی تاییدی (CFA) ، مدل معادلات ساختاری (SEM)برای بررسی روابط بین متغیرهای پنهان و یا روابط بین متغیرهای پنهان و آشکار استفاده شده است .
همچنین ، شاخصهای سنجش هر یک از مقیاس های مورد استفاده در سطح اطمینان ٠/٥ درصد مقدار آماره آزمون بزرگتر از١/٩٦ می باشد که نشان می دهد همبستگی های مشاهده شده معنادار است .
همچنین ، شاخصهای سنجش هر یک از مقیاسهای مورد استفاده در سطح اطمینان ٠/٥ درصد مقدار آماره آزمون بزرگتر از ١/٩٦ میباشد که نشان میدهد همبستگی های مشاهده شده معنادار است .
براساس نتایج شاخص های سنجش هر یک از مقیاس های مورد استفاده در سطح اطمینان ٥% مقدار آماره t-value بزرگتر از ١/٩٦ می باشد که نشان می دهد همبستگی های مشاهده شده معنادار است .
براساس نتایج شاخص های سنجش هر یک از مقیاس های مورد استفاده در سطح اطمینان ٥% مقدار آماره t-value بزرگتر از ١/٩٦ می باشد که نشان می دهد همبستگی های مشاهده شده معنادار است .
Journal of Product & Brand Management, 17( 3): 154 – 162.