چکیده:
اکثر کاربران شبکه جهانی اینترنت از آن به عنوان ابزاری در خدمت انتخاب هر چه بهتر استفاده می کنند. آن ها در آینده ترجیح خواهند داد، از آن دسته «پایگاه های اطلاع رسانی»1بازدید کنند که معتبر و قابل اعتماد هستند. برای پاسخ گویی به انتظارات و کسب رضایت کاربران، کسب وکارهای «بر خط» شبکه جهانی نیازمند معرفی پایگاه های اطلاع رسانی خود به عنوان «نشان تجاری» هستند. هدف این پروژه سنجش رضایتمندی الکترونیکی از عملکرد پایگاه های اطلاع رسانی دارای نشان تجاری است. پژوهش حاضر، مورد کاوی روی گروه شرکت های «فن آور» تمرکز کرده استوسپس با بررسی عوامل کلیدی مدنظر مشتریان، به ارزیابی عملکرد پایگاه های اطلاع رسانی تجاری پرداخته و منابع دارا بودن نشان تجاری معتبر و شناخته شده در بازار را با تجزیه و تحلیل معیارها و شاخص های عملکرد پایگاه های اطلاع رسانی به عنوان نشان تجاری مورد بررسی و تبیین قرار داده است. در پایان نیز مدلی برای سنجش رضایتمندی الکترونیکی از عملکرد پایگاه های اطلاع رسانی به عنوان نشان تجاری ارائه شده است.
Increasing number of Internet visitors understand that the internet is about choice، and they will prefer visiting websites that are reliable and trustworthy. To live up to the expectations، the online businesses need to deliver the websites as a brand. The purpose of this paper is to measure E-Satisfaction from website performance as a brand. This is a case study of Fanava Group. This paper is a survey of key factors that customers consider in evaluation of website performance، and shows the benefits of having famous brands in the market and performance criteria of website as a brand. Finally، From the findings researchers have also constructed a model explaining the website as a brand.
خلاصه ماشینی:
اما شـرکت هـای اینترنتـی بایـد در ذهـن داشـته باشند، ایجاد نشان تجاری تنها نیمی از راه برای داشتن کسب و کاری موفـق اسـت و نیم دیگر داشتن پایگاه های اطلاع رسانی است که حـاوی اطلاعـات مفیـد، جـامع و جذاب باشند و تصویر مناسبی از شرکت در ذهن کاربران ایجـاد کننـد؛ بـه گونـه ای که کاربران را برای بازگشت به پایگاه های اطـلاع رسـانی و معرفـی آن بـه دوسـتان خود، ترغیب کننـد [٩٥ ,١٩٩٧,Clark].
جامعۀ آماری تحقیق و فضای نمونه : با توجه به هدف پژوهش وموضـوع تحقیـق ، و بـا در نظـر گـرفتن ایـن نکتـه کـه ایـن پـژوهش در راسـتای بررسـی و تحلیـل میـزان رضایتمندی الکترونیکی از عملکرد پایگاه های اطلاع رسانی به عنوان نشـان تجـاری انجام می گیرد، به طور موردپژوهی روی گروه فن آوا تمرکز مـیکنـد و پـنج فرضـیه ذکر شده را مورد آزمون قرار میدهد، می توان جامعۀآماری را برای تحقیق حاضر به این صورت بیان کرد: "جامعۀ آماری این تحقیق شامل تمامی کاربران اینترنتی و کلیۀ افرادی است کـه در سراسر ایران از خدمات اینترنتـی پایگـاه هـای اطـلاع رسـانی گـروه فـن آوا اسـتفاده میکنند.
بـه 0 عبارت دیگر، بین کیفیـت اطلاعـات پایگـاه هـای اطـلاع رسـانی فـن آوا و رضـایت مشتری از عملکرد پایگاه های اطلاع رسانی به عنوان نشـان تجـاری رابطـۀ معنـاداری وجود دارد.
(2001), "Evaluating the Branding Potential of the Web Sites across Borders", Marketing Intelligence & Planning, Vol. 19, No. 6, PP: 298-320.