خلاصة:
این مطالعه به شناسایی اثرات احتمالی ابعاد بکارگیری خدمات موبایل بانک (ویژگی های فناوری موبایل بانک ، ویژگی های جمعیت شناختی کاربران و ویژگی های روان شناختی کاربران ) بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان در بانک انصار می پردازد تا مشخص گردد رابطه هر یک از ابعاد بکارگیری خدمات موبایل بانک بر ارزش ویژه برند بانک انصار چگونه است و کدامیک بیشترین تاثیر را دارد. در این تحقیق برای اندازه گیری تاثیر بکارگیری خدمات موبایل بانک بر ارزش ویژه برند از تلفیق دو مدل آکر و مدل پذیرش فناوری و تئوری انتشار نوآوری برای تحلیل استفاده شده است . این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع پیمایشی است . جهت آزمون فرضیه های تحقیق و بدست آوردن نتایج از روش های آزمون کولموگروف –اسمیرنوف و آزمون تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است . ابزار گردآوری اطلاعات شامل مطالعات کتابخانه ای و پرسشنامه با ٣٤ سوال در میان جامعه آماری تحقیق (مشتریان بانک انصار ) با حجم نمونه ٣٨٤ می باشد. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که فرضیه اصلی این پژوهش یعنی تاثیر بکارگیری خدمات موبایل بانک بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان تاثیر معنادار و مثبتی دارد،بنابراین فرضیه اصلی پژوهش معنادار می باشد و تایید شده است . در زمینه فرضیات فرعی پژوهش که شامل تاثیر ویژگی های فناوری موبایل بانک ، ویژگی های جمعیت شناختی کاربران و ویژگی های روان شناختی کاربران بر ارزش ویژه برند در بانک انصار نیز تاثیر مثبت و معناداری مشاهده شده است . بدین ترتیب فرضیه های فرعی تحقیق نیز مورد تایید قرارگرفته اند.
ملخص الجهاز:
"بر این اساس کاربران یک نوآوری را بر اساس پاره ای از ویژگی ها مانند مزیت نسبی سازگاری پیچیدگی و قابلیت آزمون پذیری مورد بررسی قرار می دهند از سوی دیگر با توجه به آنکه موبایل بانک شاخه ای از بانکداری الکترونیک است و همچنین موضوع تحقیق که تاثیر بکارگیری خدمات موبایل بانک بر ارزش ویژه برند را بررسی می کند، از مدل آکر که دارای چهار بعد آگاهی از برند، وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده و تداعی برند است به صورت ترکیبی استفاده می شود ٤- تجزیه و تحلیل داده ها فرضیه اصلی بکارگیری خدمات موبایل بانک بر ارزش ویژه برند بانک انصار تاثیر مثبت و معنادار دارد فرضیات فرعی ١.
05 با توجه به ضریب مسیر ٠/٦٥ و همچنین آماره t به مقدار ٧/٩٩ می توان گفت : ویژگی های فناوری موبایل بانک در سطح اطمینان ٩٩ درصد بر ارزش ویژه برند تاثیر معنادار و مثبتی دارد؛ بنابراین فرضیه فرعی اول پژوهش معنادار می باشد و تایید می شود.
با توجه به ضریب مسیر ٠/٧٦ و همچنین آماره t به مقدار ٩/٤٩ می توان گفت : ویژگی های جمعیت شناختی کاربران در سطح اطمینان ٩٩ درصد بر ارزش ویژه برند تاثیر معنادار و مثبتی دارد؛ بنابراین فرضیه فرعی دوم پژوهش معنادار می باشد و تایید می شود."