خلاصة:
شناسایی نیازهای مصرفکنندگان و عوامل اثرگذار در انتخاب آنها از بین نام و نشان تجاری، امری بدیهی به نظر میرسد.از این رو پژوهش حاضر درصدد برآمد تا به بررسی عملکرد نام و نشان تجاری 4 شرکت بیمه دولتی و غیروابسته به بانک و مناطق آزاد بپردازد. ارزیابی عملکرد نام و نشان تجاری با استفاده از رویکرد تحلیل پوششی دادهها مورد بررسی قرار گرفته است. ورودیهای در این پژوهش تعداد کارکنان، تعداد شعب، هزینههای عمومی و اداری و جمع داراییها و خروجیها شامل: ۱. وفاداری به نام تجاری 2. آگاهی از نام تجاری ۳. کیفیت درک شده 4. وابستههای (پیوندهای نام تجاری) و 5. دیگر داراییهای اختصاصی نام تجاری. نتایج نشان داد که کاراترین شرکتهای بیمه منتخب در Aو بهترتیب شرکتهای بیمهD وA بالاترین کارایی و شرکتهای بیمه B و C دررتبههای بعدی قراردارند.
The key to successful marketing strategies in local markets and in global markets، understanding consumer behavior is at odds with the brand. Thus، identification of needs and the factors affecting their choices of consumption-between brands and commercial، seems obvious. The present study sought to evaluate the performance of the insurance company's brand 4-governmental and non-bank pay and free zones. Brand performance evaluation using data envelopment analysis approach are discussed. Inputs in this study، number of employees، number of branches، general and administrative expenses and total assets and Outputs include: Brand loyalty، brand awareness. The dependence of perceived quality (brand grafts) and other proprietary brand assets. ce of the insurance company's brand 4-governmental and non-bank pay and free zones. Brand performance evaluation using data envelopment analysis approach are discussed. Inputs in this study، number of employees، number of branches، general and administrative expenses and total assets and Outputs include: Brand loyalty، brand awareness. The dependence of perceived quality (brand grafts) and other proprietary brand assets