خلاصة:
نشریه مدیریت بازرگانی، نشریهای علمی است که مقالههای علمی در حوزه مدیریت بازرگانی را بهصورت فصلنامه منتشر میکند و رسالت آن، توسعه دانش مدیریت بازرگانی در کشور، شناسایی مسائل مدیریتی سازمانهای ایرانی و ارائه راهکار برای آن است. با توجه به اینکه آگاهی از نظر داوران محترم، برای نویسندگان مقاله مفید است و احتمال پذیرش مقالهها را افزایش میدهد، به تحلیل محتوای این نظرها پرداختهایم. برای تحلیل محتوا، نظرهای بیش از 100 داور را برای داوری 1584 مقاله، از سال 1392 تا 1399 استخراج کردیم. از آنجا که در این تحلیل، نظرهای داوران جدیدتر را در اولویت قرار دادیم، شروع کدگذاری و مفهومسازی از آخرین داوریها آغاز شد و بعد از انجام کدگذاری 71 مقاله، به اشباع نظری رسیدیم؛ اما برای اطمینان بیشتر، تحلیل محتوا را تا 120 داوری مقاله ادامه دادیم. کار کدگذاری با نرم افزار MAXQDA انجام شد1.
ملخص الجهاز:
خلاصه نتايج مربوط به بيشترين فراواني کدها {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} کدها درصد پيشنهادهاي کاربردي متناسب به نتايج 4 تشريح مسئله تحقيق 4 نوآوري تحقيق 4 ذکر ارتباط يافته ها با پيشينه 4 پيشينه تجربي 3 ذکر محدوديت 3 تقويت روايي و پايايي 3 پيشنهادهاي آتي 3 اهميت و ضرورت تحقيق 3 منابع قديمي 3 شرح روش تجزيه و تحليل داده 3 تبيين جامعه آماري 3 اصلاح شيوه نگارش 3 تشريح همه متغيرها 3 تشريح متغيرهاي پژوهش 3 اهداف تحقيق 3 درج نشدن دوره و شماره فصل 3 استفاده از منابع مجله بازرگاني 3 ذکر روش تجزيه و تحليل 3 تبيين پروتکل مصاحبه 1/6 شکاف تحقيق و مرور انتقادي 1/6 اشتياه نوشتاري 1/6 ذکر سؤال ها 1/6 ذکر يافته ها 1/6 پيشنهادهاي متناسب با فرضيه 1/6 توجيه استفاده نوع روش تحقيق 1/6 نرمال گيري داده 1/6 تحليل اطلاعات جمعيت شناختي 1/6 تقويت اعتبار مدل 1/6 اصلاح عنوان 1/6 اشتباه در انتخاب نمونه گيري 1/6 اخذ روش تحقيق اشتباه 0/8 شرح شيوه توزيع و گردآوري پرسش نامه 0/8 شرح ابزار جمع آوري 0/8 درج خروجي نرم افزار 0/8 مجموع کدها چارچوب نهايي در پايان ، چارچوب اصــلاحات مدنظر داوران فصــلنامه مديريت بازرگاني دانشــگاه تهران ، بر اســاس خروجيهاي نرم افزار MAXQDA در سطح مقوله ها و کدها طراحي شد که در قالب شکل ١ مشاهده ميشود.