ملخص الجهاز:
"دالوند با این شگرد، هستیهای انتزاعی را در هیأت آدمهای پوشیده در نقاب به زندگی میآورد و از همین رهگذر هم هست که پارهیی از طرحهایش به سبب ایجاز جادویی نهفته در آنها شکلی طنزگونه پیدا میکنند اما در قلمرو مفهومگرایی،جوهره و واقعیت انسانها را دارند.
به سبب همین جستوجوها و یافتنها هم هست که به مرور زمان جنبههای فلسفی هنرش گسترش بیشتری مییابد و وجه چشمگیر قضیه آن است که دالوند این توانایی را در خود پرورده که زبان تصویری و نشانههای را هم به گونهیی گسترش دهدکه با گسترش اندیشهاش همپایی کند.
فرم شکل نوعی فرمولبندی برای تبدیل محتوا به یک هستی و هویت مادی را به خود میگیرد و این هستی تازه است که از یک طرف محتوا را در دسترس دیگران قرار میدهد و از طرف دیگر،بهعنوان یک اثر تجسمی به آن دوام و ماندگاری میبخشد.
برخی از این طرحها در مرزهای سیال میان طراحی و تصویرگری و کاریکاتور و هنر کودکان هستی یافته و با شکل امروزی و معاصر خود نقیضهء اندیشههای پا در هوای آکادمیسینهایی است که پا در بند آموزههای مدرنیستی خیال جدا کردن تصویرگری از هنر به اصطلاح متعالی را در سر میپرورند.
انگار این نمایشگاه را فقط برای ارزیابی عینیتر تجربیات گذشته برپا کرده اما به بهانهء اینکه خودش گزک به دست داده و نمایشگاهی به راه انداخته،فکر کردم که در گفتوگویی با حضور مسعو شهامیپور،که حتما حرف و نظری در باب وجه بصری مطبوعات خواه داشت،ته و توی کار دالوند را بیشتر از زبان خودش بکاویم و تصویری از چند و چون هنرش به دست دهیم."